Jump to content

Dry Skies of Magic


Copstar
 Share

Recommended Posts

Nu när jag och "mitt" band har spelat in några av våra låtar så vill vi gärna ha lite konstruktiv kritik.

http://www.myspace.com/dryskiesofmagic

Vi är en trio

Jag - Lead & rythm guitar, Bass (byter mellan olika låtar.. jag gör det live oxo (w00t) )

Ludde - Lead & backing vocals, Lead & rythm guitar, Bass

Axel - Drums & percussion, Keyboards, backing vocals

Redigerad av Copstar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när jag och "mitt" band har spelat in några av våra låtar så vill vi gärna ha lite konstruktiv kritik.

http://www.myspace.com/dryskiesofmagic

Vi är en trio

Jag - Lead & rythm guitar, Bass (byter mellan olika låtar.. jag gör det live oxo (w00t) )

Ludde - Lead & backing vocals, Lead & rythm guitar, Bass

Axel - Drums & percussion, Keyboards, backing vocals

Jag känner igen namnet. Nämnt det tidigare här på forumet? Ställt upp i några musiktävlingar i Göteborg?

Musiken är bra, lyssnade inte på texten så mycket dock... det är tyvärr en sak som jag sällan gör, om jag inte redan innan vet att texten är bra och att banden skriver bra och roliga texter. Gör det kanske lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner igen namnet. Nämnt det tidigare här på forumet? Ställt upp i några musiktävlingar i Göteborg?

Musiken är bra, lyssnade inte på texten så mycket dock... det är tyvärr en sak som jag sällan gör, om jag inte redan innan vet att texten är bra och att banden skriver bra och roliga texter. Gör det kanske lite senare.

Jag tror att jag har nämt det en gång...

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man säga? Allt låter typ likadant. Faktiskt. Sen är låtarna ganska kasst mastrade som får kvalitén på musiken att sjunka.

jo jag vet att dom e dåligt mastrade :) Vi har bara slarv mixat dom. Vi ska åka till en studio i slutet av sommaren och spelan/mixa på riktigt.

Att dom låter likadant e nog bara en hörsel sak, man lyssnar efter olika saker... och många band har många låtar som låter likadant ex. Kiss, November, Ac/dc, Deep Purple, Van Halen, Stevie Ray Vaughan, Steppenwolf. Men alla dom banden/artisterna har så många låtar så det märks inte så tydligt. Gör man för varierande låtar så tror jag att det e svårt att fånga fans. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...