Jump to content

"Lost Odyssey" och "Blue Dragon"


Crusader
 Share

Recommended Posts

Lost Odyssey (XBox 360)

Rollspelsgudens nya spel har fått en ny trailer. Den första Engelska! Och det här ser ut att vara det snyggaste RPG som hitils har gjorts. In-game delarna ser helt otroligt snygt ut.

Edit: Och nyss släpptes ÄNNU en trailer!

Lost Odyssey är ett Final Fantasy typ av rollspel som handlar om Kaim, en man som levt i 1000 år men som har förlorat minnena av sitt långa liv och varför han är odödlig. När ett gigantiskt hot från det förslutna dyker upp så måste han, tillsamans med en grupp vänner, bege sig på en lång resa för att få tillbaka sina minnen samtidigt som en mystsik kraft hotar världen.

Spelet är baserat på en populär Japansk Fantasy-roman. Det är designat speciellt för de västlänska spelarna (Medans Blue Dragon mer är för de Japanska spelarna) och planeras att släppas här innan det släpps i Japan.

Spelet är slapat och designat av Hironobu Sakaguchi, mannen som skapade Final Fantasy och hade huvudansvaret för alla spelen tillochmed Final Fantasy X (Samt Final Fantasy XI innan han slutade).

Musiken görs av RPG musik-guden Nobuo Uematsu, mannen som skapade all den oförglömliga musiken i alla Final Fantasy spelen från Final Fantasy I till Final Fantasy X. Samt även Chrono Trigger och vissa i Kingdom Hearts II. För att inte glömma Final Fantasy VII: Advent Children.

Bilder

Trailers och Klipp (Inklusive den nya)

Den nya trailern finns dessutom i HD på XBox Live.

Blue Dragon (XBox 360)

Och om ett par månader så släpps hans andra, redan prisbelönta, spel i Sverige. Blue Dragon! Spelet har redan slagit flera rekord som Final fantasy tidigare haft i Japan och har sålt så bra att det redan har presenterats 2 uppföljare. Och vill du spela det nu så finns det äntligen ett Demo på XBox Live.

Blue Dragon handlar om en 16 årig pojke som har en enorm kraft där hans skugga kan förvanlas till en kraftfull blå drake. Till sammans med en grupp vänner, med liknande krafter, så kämpar han mot en ond galning som vill ta över och förgöra världen och som har dödat deras nära och kära.

Spelet ser välditgt sött ut men är väldigt mörkt och grymt. Spelet börjar med att en mystisk varelse kallade "The Land Shark", som årligen förstör en by, återvänder. Medans alla gömmer sig för den så bestämmer sig 3 ungdommar, där en av dem förlorade sina föräldrar till Land Shark året innan, för att kämpa istället och rädda sin by samt hämnas. Men när det visar sig att en mystiska gammal man vid namn Nene ligger bakom attackerna så ger de sig ut på en lång resa för att stoppa Nene ochn hämnas alla han dödat.

Spelet är slapat och designat av Hironobu Sakaguchi, mannen som skapade Final Fantasy och hade huvudansvaret för alla spelen tillochmed Final Fantasy X (Samt Final Fantasy XI innan han slutade).

Karaktärerna är skapade och designade av Akira Toriyama, mannen som designade karaktärerna (Och utseendet) i Chrono Trigger och Dragon Quest 4-7 samt är mannen som skapade Dragonball.

Musiken görs av RPG musik-guden Nobuo Uematsu, mannen som skapade all den oförglömliga musiken i alla Final Fantasy spelen från Final Fantasy I till Final Fantasy X. Samt även Chrono Trigger och vissa i Kingdom Hearts II. För att inte glömma Final Fantasy VII: Advent Children.

Det kommer släppas nedladningsbart matrial till spelet. Bla en special Dungeon som är anorlunda varje gång man går in i den (Gångar och utseende förändras) och man träffar olika fiender och karaktärer varje gång.

Dessutom kommer man kunna ladda ner den supersvåra Impossible svårighetsgraden där man träffar på nya fiender, bossar osv.

Utöver dessa så kommer det komma flera grejor med tiden.

Bilder

Trailers och Klipp

Blue Dragon har dessutom en animerad manga TV-serie på G. En liten förtitt finns HÄR!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Känns skönt att man kommer kunna få spela nya spel skapade av mannen som skapade Final Fantasy. Nya spelserier med nya ideer som skapas med storyn och design i cenntrum. Och samma typ av musik som i Final Fantasy. :lol:

De här 2 spelen är nog klart 2 av de spelen som ligger högst på min lista. :lol:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Blue Dragon är nu släppt. Och jag har nu börjat spela det. :P Och jag måste säga, jag är inte besviken. Visst, spelet har en typisk manga-söt-barnslig stil till utseendet men innehållet är långt ifrån barnsligt (utom kanske att man letar skatter i monsterbajs) vilket märks med tanke på att spelet har en 12 års gräns.

Det är jätteskönt att spela ett riktigt Hironobu Sakaguchi spel igen. Har inte varit något sådant på marknaden sedan Final fantasy IX. Visst, han hade ansvaret för Final Fantasy X också men inte alls lika mycket att göra med det som hans tidigare spel. Men det här är rakt igenom Hironobu Sakaguchi.

Och att åter få höra Nobuo Uematsu's helt underbara musik (Som ärligt talat aldrig har varit bättre) är som en dröm. Hans blandning av klassisk TV-spels musik stil och hårdrock är underbar. Speciellt Boss låten som är en rocklåt som

det sjungs i.

Akira Toriyama's design tar lite att vänja sig vid. Visst, jag älskar Chrono Trigger (Som han också designade) och det är klart samma stil men samtidigt är det en del Dragonball över det också. Men karaktärerna är underbara och man fastnar för deras personligheter direkt.

Spelet är iallafall väldigt underbart och det märks verkligen att det är Chrono Trigger teamet som ligger bakom det. Faktum är att det känns lite som ett nytt Chrono spel eller en uppdaterad version av ett gammalt klassiskt Final Fantasy spel. Har man spelat de gammla klassiska 2D Final fantasy spelen så känner man verkligren samma stämning, känsla och humor i det här. En intresant grej är att man för omäxlingsskull träffar huvudskurken väldigt tidigt ispelet. man är van vid att det avslöjandet sker runt mitten.

Striderna är enkla att få grepp runt och trevliga att spela genom. Och att man kan se alla fiender på skärmen och undvika dem om man vill är klart underbart. Man kan besegra de svagaste direkt eller anfalla olika sorters fiender samtidigt och se dem slåss mellan varandra eller så kan man slå till dem innan de upptäcker en och få övertaget i striden. Man kan leta skatter under alla stenar, bakom alla träd eller gömda skatter. Det har verkligen satts så mycket jobb som möjligt på att göra det här spelet så roligt att spela som ett RPG kan göras.

Spelet har både bra och dåliga sidor:

Bra:

Man kan välja Japanska eller Engelska röster. (samt Franska) Vilket är bra för alla de som klagar när Final Fantasy spelen alltid dubbas.

Spelet är stort. Gigantiskt. 3 dubblelayer DVD skivor vilket gör detta till det största spelet NÅGONSIN. HALO 3 kommer bli 2:a med sina 2 skivor.

Musik av Nobuo Uematsu. Legenden som har gjort alla soundtracken till Final Fantasy I-IX somt delar av FFX.

Story av Hironobu Sakaguchi. Som gjorde storyn till Final Fantasy I-IX samt hade huvudansvaret för FFX.

Karaktärerna. Akira Toriyama's karaktärer är minnesvärda och man fastnar snabbt för dem.

Man kan undersöka precis allt.

Ny svårighetsgrad och nya fiender. Vi i västvärlden fick en av de Japanska nedladdningabara delarna direkt.

Man kan se alla fiender på långt håll.

Dåligt:

Spelets Design. Det tar tid att vänja sig vid den Japanska Manga stilen och den skrämmer bort folk som tycker den ser för söt ut och tror det är ett barn spel.

Marumaro Jobbigare karaktär får man leta efter.

Sedan vet jag inte var jag ska sätta stridsystemet. Det beror på. Själv älskar jag det klassiska turordningsbaserade systemet som det här spelet har men många har blivit bortskämda med realtids strider och tycker turordning är tråkigt.

Iallafall, gillar ni RPG som Chrono Trigger/Cross, Finals Fantasy och Dragon Quest så bara MÅSTE ni spela det här spelet. (w00t)

Jag ger spelet 9,5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HÄR är föresten en väldigt bra preview av engelska versionen av Blue Dragon som ger en väldigt bra överblick av hur spelet är. För alla er som är tveksamma. :rolleyes:

Föresten, Animeserien baserad på spelet gå nu för fult i Japan och har hitils varit en stor succé. De ska komma till Amerika och Europa lite senare i år. Serien får sammanlagt 51 avsnitt.

Intro och Slut texter till TV-serien.

Trailer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Borde döpas om till Crusaders monolog-tråd...

(j/k ;))

Hahah, ja det är ju nästan så. (w00t)

Blue Dragon är fantastiskt roligt. Speciellt efter början av spelet när handlingen tar fart på alvar.

Lite nytt Lost Odyssey från TGS '07:

TGS '07 Trailer

Gameplay walkthrough del 1 (Engelskt tal)

Gameplay walkthrough del 2 (Engelskt tal)

Gameplay walkthrough del 3 (Engelskt tal)

Underbart trailer. Spelet verkar ha en väldigt djup story och en mycket vacker grafik för aqtt inte tala om fantastisk musik.

Jag älskar den andra bosslåten som spelas i del 2 och kyssscenen i del 3 är verkligen jättefin. Liksom det lite udda och komiska i del 1 att den, till synes unga tjejen, har en son som är en gammal gubbe. :) (Thats the life of an imortal)

Det här kommer bli ett fantastiskt spel. Jag kan knappt vänta. :shifty:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Någon som spelar Blue Dragon? Själv så har jag svårt att sluta. :(

Det här RPGt är verkligen underbart roligt att spela. :) Klassisk Final Fantasy, helt klart.

Ni som spelar, hur långt har ni kommit?

Nu har jag börjat spela Blue Dragon!

Det är riktigt riktigt skojigt! :wub:

Jag antar att du har klarat spelet redan, menmen. Jag är iaf på DVD 1 i

Marumaros by, efter att man har räddat invånarna från nån sjukdom

:wub: på detta spel!

... saknar dock animeinslagen som jag hoppades skulle finnas med :wub: (läs: humorstilen)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag börjat spela Blue Dragon!

Det är riktigt riktigt skojigt! ^_^

Jag antar att du har klarat spelet redan, menmen. Jag är iaf på DVD 1 i

Marumaros by, efter att man har räddat invånarna från nån sjukdom

<_< på detta spel!

... saknar dock animeinslagen som jag hoppades skulle finnas med :( (läs: humorstilen)

Nej, jag har inte klarat det än. Jag tog en paus när HALO 3 släpptes, sedan kom Half-Life 2 boxen och sedan Mass Effect så nu har jag börjat igen., Är själv i slutet av 2:a skivan. Hade tänkt klara det innan Lost Odyssey kommer någon gång i Februari.

Nja, jag tycker att den innehåller en del av animehumorstilen. Men visst, humorn är mer som i de gammla Final Fantasy spelen (1-7). I grunden är ju spelet mycket som de gammla Final Fantasy spelen (speciellt FF4-FF5) så det märks verkligen att det är Final Fantasys skapare som gjort spelet.

Lost Odyssey har ju nu släppts i Japan och me det släppet så kommer några nya trailers:

Titel sekvensen

Winter (Japansk trailer som presenterar den Engelska themesången)

Japanska Premiär-Galan del 1 (Tyvärr saknar den text men 4:35 in i det hela så börjar ett gameplay klipp)

Fan-trailer med smakprov på monster i spelet

Soundtrack (Ingen video alltså, bara Nobuo Uematsu's fantastiska musik att lyssna på via stream):

Main Theme version 1

Main Theme version 2

Battle Theme long version

Musiken i Lost Odyssey känns som ett av bästa verk hitils.

En grupp av låtarna kan laddas ned HÄR eller HÄR!

Gameplay klippet från Premiären var rätt intresant. Fienderna där känns väldigt inspirerade av gammla Grekiska soldater. Faktum är att mycket av spelet känns inspirerat av gammal Grekisk och Romersk mytologi.

Stridssystemet är jag lite osäker över för det påminner för mycket om det väldigt irriterande systemet som Dragon Quest VIII har med att man gör sina val, sedan anfaller fienderna innan ens karaktärer gör vad man har gett order om dem att göra. Det betyder att om en karaktär blir alvarligt skadad så hinner fienderna göra ett till anfall innan man kan hela. Fast turordningen såg mer blandad ut här än i Dragon Quest VIII där det verkligen var till spelarens nackdel helatiden och bara uselt.

Lost Odyssey har ju också en hel del grejor som påminner om de gammla Final Fantasy spelen. T ex 2 unga magiska tvillingar samt lite bizzar humor (som imortal tjejen Seth som ser ut att vara tonåring och som har en son som är i 80 års åldern) som blandas med sorg (Seth plågas av att hon kommer få se sin son dö medans hon lever kvar). Samt lite tragisk kärlek när imortel drottningen blir förälskad i en vanlig dödlig.

Lost Odyssey är klart det RPG jag ser mäst fram mot och troligen det jag sett mäst fram mot någonsin. :mf_doof: Det har klart möjligheterna att bli ett av Hironobu Sakaguchi's bästa spel någonsin. Och musiken, det jag har hört av den, verkar bli nåt av det bästa som Nobuo Uematsu har gjort. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag har inte klarat det än. Jag tog en paus när HALO 3 släpptes, sedan kom Half-Life 2 boxen och sedan Mass Effect så nu har jag börjat igen., Är själv i slutet av 2:a skivan. Hade tänkt klara det innan Lost Odyssey kommer någon gång i Februari.

Nja, jag tycker att den innehåller en del av animehumorstilen. Men visst, humorn är mer som i de gammla Final Fantasy spelen (1-7). I grunden är ju spelet mycket som de gammla Final Fantasy spelen (speciellt FF4-FF5) så det märks verkligen att det är Final Fantasys skapare som gjort spelet.

Lost Odyssey har ju nu släppts i Japan och me det släppet så kommer några nya trailers:

Titel sekvensen

Winter (Japansk trailer som presenterar den Engelska themesången)

Japanska Premiär-Galan del 1 (Tyvärr saknar den text men 4:35 in i det hela så börjar ett gameplay klipp)

Fan-trailer med smakprov på monster i spelet

Soundtrack (Ingen video alltså, bara Nobuo Uematsu's fantastiska musik att lyssna på via stream):

Main Theme version 1

Main Theme version 2

Battle Theme long version

Musiken i Lost Odyssey känns som ett av bästa verk hitils.

En grupp av låtarna kan laddas ned HÄR eller HÄR!

Gameplay klippet från Premiären var rätt intresant. Fienderna där känns väldigt inspirerade av gammla Grekiska soldater. Faktum är att mycket av spelet känns inspirerat av gammal Grekisk och Romersk mytologi.

Stridssystemet är jag lite osäker över för det påminner för mycket om det väldigt irriterande systemet som Dragon Quest VIII har med att man gör sina val, sedan anfaller fienderna innan ens karaktärer gör vad man har gett order om dem att göra. Det betyder att om en karaktär blir alvarligt skadad så hinner fienderna göra ett till anfall innan man kan hela. Fast turordningen såg mer blandad ut här än i Dragon Quest VIII där det verkligen var till spelarens nackdel helatiden och bara uselt.

Lost Odyssey har ju också en hel del grejor som påminner om de gammla Final Fantasy spelen. T ex 2 unga magiska tvillingar samt lite bizzar humor (som imortal tjejen Seth som ser ut att vara tonåring och som har en son som är i 80 års åldern) som blandas med sorg (Seth plågas av att hon kommer få se sin son dö medans hon lever kvar). Samt lite tragisk kärlek när imortel drottningen blir förälskad i en vanlig dödlig.

Lost Odyssey är klart det RPG jag ser mäst fram mot och troligen det jag sett mäst fram mot någonsin. <_< Det har klart möjligheterna att bli ett av Hironobu Sakaguchi's bästa spel någonsin. Och musiken, det jag har hört av den, verkar bli nåt av det bästa som Nobuo Uematsu har gjort. :doh:

:wub:ar Lost Odyssey jag med. Ser häftigt ut. N4G har skrivit lite om det också, tydligen en av de bästa spelen 2007 (Japan).

Längtar till slutet på Februari då det släpps!

Förresten, Jibral Castle nu :mf_doof: Spelat 15 timmar och fortfarande DVD 1! ^_^ Snacka om långt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:wub:ar Lost Odyssey jag med. Ser häftigt ut. N4G har skrivit lite om det också, tydligen en av de bästa spelen 2007 (Japan).

Längtar till slutet på Februari då det släpps!

Förresten, Jibral Castle nu :mf_doof: Spelat 15 timmar och fortfarande DVD 1! :doh: Snacka om långt spel.

Heh, själv tog det mig 40 timmar innan jag kom till Jibral. :( Men jag är en sådan som tar min tid när jag spelar. ^_^

Iallafall, om du vill veta så har du

bara nån timme kvar

av disc 1.

Visst är det ett långt spel. Och största spelet hitils till XBox 360, något Lost Odyssey kommer att slå med sina 4 skivor. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, själv tog det mig 40 timmar innan jag kom till Jibral. :P Men jag är en sådan som tar min tid när jag spelar. (w00t)

Iallafall, om du vill veta så har du

bara nån timme kvar

av disc 1.

Visst är det ett långt spel. Och största spelet hitils till XBox 360, något Lost Odyssey kommer att slå med sina 4 skivor. :)

Haha nån timme.. yeah right B)

Klarade ut Disc 1 efter 19 timmar. Börjat lite smått på Disc 2.

40 timmar? Vad gjorde du hela vägen?

Utforskar du exakt allt du stöter på? Varje sten eller planka vänder du på?

Vad har du för class på dina gubbar, samt rank på de högsta. Level på gubbarna också :P

Själv så har jag;

Shu - Level 26 - SM 37 | Gen 11

Jiro - Level 26 - WM 37 | Gen 11 | Bar 8

Kluke - Level 26 - BM 37 | Bar 11 | Gen 4

Marumaro - Level 26 - Monk 37 | Gen 11

Zola - Level 26 - AS 36 | Gen 11

Fattar inte hur du kan ogilla Marumaro, han är ju den skönaste! B)

Roligt med lite halvpervo-humor...

När dom är i Talta Village och man går in i Klukes hus och "Examine Drawers" så fäller Marumuto kommentaren; Whats that thin cloth

Sedan finns det också när dom är i Zolas badrum och luktar på hennes handduk...

B)

Gör ett sidequest just nu... The Exiled Forest, vid byn där nere.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nån timme.. yeah right B)

Klarade ut Disc 1 efter 19 timmar. Börjat lite smått på Disc 2.

40 timmar? Vad gjorde du hela vägen?

Utforskar du exakt allt du stöter på? Varje sten eller planka vänder du på?

Jag klarade Disc 1 efter 50 timmar. Eftersom du var snabbare så ränade jag att det bara skulle vara nån timme för dig vad tog mig 10 timmar. B)

Att det tar så lång tid för mig är normalt för mig när det gäller RPG. Ett Final Fantasy spel tar oftast för mig runt 150 timmar. Det kortaste är FF10 som bara tog 117 timmar första gången men då skyndade jag mig i slutet och skippade side quests för jag skulle få Kingdom Hearts vilken dag som helst. Längsta var Final fantasy 7 som jag räknar tog ca 600 timmar. Är lite osäker för klockan stannade på 99:59 i början av Disc 1. :)

Just nu, i Blue Dragon, är jag typ i mitten av Disc 2 skulle jag tro. Nog närmare slutet av skivan än början.

Yepp. Kollar varje sten och varje planka och bekämpar varje monster. B)

Mina karaktärer efter 81 timmars spelande:

Shu - Level 39 - SM 32 | Gen 36 | Bar 30 | AS 16 | Monk 13

Jiro - Level 39 - WM 33 | Gen 36 | Sup 35 | AS 13

Kluke - Level 39 - BM 37 | Bar 30 | Gen 37 | Monk 14 | Sup 12

Marumaro - Level 39 - Monk 19 | Gen 36 | SM 20 | WM 29 | BM 5 | AS 8 | Gua 3

Zola - Level 26 - AS 35 | Gen 36 | SM 27 | WM 7 | BM 7 |

Jag hatar inte Marumaro eller något sådant. Bara tycker han är lite väl jobbig ibland. Men visst är han skön ibland.

Har du laddat ned något av de 3 nedladdningsbara matrialen?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarade Disc 1 efter 50 timmar. Eftersom du var snabbare så ränade jag att det bara skulle vara nån timme för dig vad tog mig 10 timmar. ;)

Att det tar så lång tid för mig är normalt för mig när det gäller RPG. Ett Final Fantasy spel tar oftast för mig runt 150 timmar. Det kortaste är FF10 som bara tog 117 timmar första gången men då skyndade jag mig i slutet och skippade side quests för jag skulle få Kingdom Hearts vilken dag som helst. Längsta var Final fantasy 7 som jag räknar tog ca 600 timmar. Är lite osäker för klockan stannade på 99:59 i början av Disc 1. :P

Just nu, i Blue Dragon, är jag typ i mitten av Disc 2 skulle jag tro. Nog närmare slutet av skivan än början.

Yepp. Kollar varje sten och varje planka och bekämpar varje monster. :P

Mina karaktärer efter 81 timmars spelande:

Shu - Level 39 - SM 32 | Gen 36 | Bar 30 | AS 16 | Monk 13

Jiro - Level 39 - WM 33 | Gen 36 | Sup 35 | AS 13

Kluke - Level 39 - BM 37 | Bar 30 | Gen 37 | Monk 14 | Sup 12

Marumaro - Level 39 - Monk 19 | Gen 36 | SM 20 | WM 29 | BM 5 | AS 8 | Gua 3

Zola - Level 26 - AS 35 | Gen 36 | SM 27 | WM 7 | BM 7 |

Jag hatar inte Marumaro eller något sådant. Bara tycker han är lite väl jobbig ibland. Men visst är han skön ibland.

Har du laddat ned något av de 3 nedladdningsbara matrialen?

Låg rank på dina shadows (w00t) Förresten, spelar ranken någon roll för hur mycket shadowen skadar? (t.ex. Rank 35 vs Rank 40)

Dödar alla monster, då går du snabbt upp i level, men spelet blir mycket lättare :/

Men seriöst... 50 timmar? Jag vände på nästan exakt allt jag med B)

Something's fishy B)

Nerladdningsbart material? B):) !!!!!

Vad finns det för material att ladda ner, förutom Ultra Hard Mod?

Menar du Demot? (Som var pissigt svårt för att karaktärerna var på låga levelar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låg rank på dina shadows :o Förresten, spelar ranken någon roll för hur mycket shadowen skadar? (t.ex. Rank 35 vs Rank 40)

Det spelar roll om du har den equiptad samt de skills som är t ex "Din stryrka blir samma som levelen på din *** Shadow".

Den Shadow du har equiptad, det är dens stats din karaktär har och som sedan växer. I varje Shadow får man en skill som man kan equipta när man har bytt Shadow för att t ex ha samma Agillity som din Monk Shadow när du är Bar. osv.

Alltså, när du börjar levla upp en ny Shadow så sjunker dina stats igen.

Orsaken jag har låg rank, på mina Shadows är för jag levlar bara tills jag får de Skills jag vill ha. Skills får man bara till runt Level 32-36. Just nu är dessutom mina karaktärer så starka att jag behöver inte levla Shadows för att göra dem starkare utan väntar med det tills det behövs för att ta extra svåra fiender t ex.

Dödar alla monster, då går du snabbt upp i level, men spelet blir mycket lättare :/

Ja, tyvärr. :( Men jag har svårt att lämna fiender kvar utan jag bara måste döda alla.

Men seriöst... 50 timmar? Jag vände på nästan exakt allt jag med :doh:

Something's fishy :)

Kanske missar du mycket att kolla? Det är lätt hänt för i varje område är det nya grejor att kolla. Sedan så tar striderna lång tid om man dödar alla fiender. :P

Nu ligger jag, somm sagt, på 81 timmar så det lär nog bli runt 150 till slut innan spelet är klart. ;)

Nerladdningsbart material? :mellow:^_^ !!!!!

Vad finns det för material att ladda ner, förutom Ultra Hard Mod?

Menar du Demot? (Som var pissigt svårt för att karaktärerna var på låga levelar)

Nej nej. Utöver Ultra Hard Mod så finns Shuffle Dungeon, en grotta som ser annorlunda ut varje gång man går in i den, har olika fiender varje gång samt olika skatter på olika platser. Den finns sedan på Disc 3.

Och sist så finns ett 6 Item Pac där man får 6 olika Items. En gramofon där man kan lyssna på Devee låten, ett par glasögon som gör att man kan se var det finns Nothing (så att man kan hitta dem till The Nothing man), en Item som gör att man garenterat stjäl det bästa från en fiende under en strid, Shuffle Helm som byter 2 stats där den gör den ena +40 och den andra -40, en halsduk som höjer ett par stats samt en item som höjer alla Shadow ranks hos en karaktär mellan 0-4 levels.

Nothing Glasögonen är verkligen bra så man inte missar några Nothings. Och Devee låten har jag fått på hjärnan nu. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelar roll om du har den equiptad samt de skills som är t ex "Din stryrka blir samma som levelen på din *** Shadow".

Den Shadow du har equiptad, det är dens stats din karaktär har och som sedan växer. I varje Shadow får man en skill som man kan equipta när man har bytt Shadow för att t ex ha samma Agillity som din Monk Shadow när du är Bar. osv.

Alltså, när du börjar levla upp en ny Shadow så sjunker dina stats igen.

Orsaken jag har låg rank, på mina Shadows är för jag levlar bara tills jag får de Skills jag vill ha. Skills får man bara till runt Level 32-36. Just nu är dessutom mina karaktärer så starka att jag behöver inte levla Shadows för att göra dem starkare utan väntar med det tills det behövs för att ta extra svåra fiender t ex.

Ja, tyvärr. :) Men jag har svårt att lämna fiender kvar utan jag bara måste döda alla.

Kanske missar du mycket att kolla? Det är lätt hänt för i varje område är det nya grejor att kolla. Sedan så tar striderna lång tid om man dödar alla fiender. ^_^

Nu ligger jag, somm sagt, på 81 timmar så det lär nog bli runt 150 till slut innan spelet är klart. :doh:

Nej nej. Utöver Ultra Hard Mod så finns Shuffle Dungeon, en grotta som ser annorlunda ut varje gång man går in i den, har olika fiender varje gång samt olika skatter på olika platser. Den finns sedan på Disc 3.

Och sist så finns ett 6 Item Pac där man får 6 olika Items. En gramofon där man kan lyssna på Devee låten, ett par glasögon som gör att man kan se var det finns Nothing (så att man kan hitta dem till The Nothing man), en Item som gör att man garenterat stjäl det bästa från en fiende under en strid, Shuffle Helm som byter 2 stats där den gör den ena +40 och den andra -40, en halsduk som höjer ett par stats samt en item som höjer alla Shadow ranks hos en karaktär mellan 0-4 levels.

Nothing Glasögonen är verkligen bra så man inte missar några Nothings. Och Devee låten har jag fått på hjärnan nu. :mellow:

Kostar inte 6 Item Pack?

Nothingglasögon låter skoj.

Det finns alltså två gramofoner... en fick man ju i nåt hus i Talta Village.

Jag hittade nog allt, gick igenom de mesta två gånger :o

Jag levlar just nu andra shadows än mina primaries. Funkar bra nu med Barrior Mage, som jag har på lvl 22. Får ta den sista Barrierskillen senare, den är ju trots allt på lvl 50 T_T

Generalist har jag alla på 15, för Skill+4.

Nu är det dags för Laser Fields.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kostar inte 6 Item Pack?

Jo, den kostar 200 Mp. Lite väl dyrt tycker jag men det är inga större pengar än en påse chips. ^_^

Det finns alltså två gramofoner... en fick man ju i nåt hus i Talta Village.

Jepp. :mellow:

Jag levlar just nu andra shadows än mina primaries. Funkar bra nu med Barrior Mage, som jag har på lvl 22. Får ta den sista Barrierskillen senare, den är ju trots allt på lvl 50 T_T

Generalist har jag alla på 15, för Skill+4.

Generalist är klart den viktigaste att levla. Iallafall tills man får Skill+ samt möjligheten att equipta Special föremålen t ex Nothing Glasögonen, bältet som ger dubbelt SP osv. Special föremålen är klart de viktigaste i spelet.

I början växlade jag mellan Generalist och de som karaktärerna hade från början med Generalist som preoritet eftersom jag ville kunna använda max antal Skills så snabbt som möjligt.

Nu är det dags för Laser Fields.

Oj, nu är du snart ifatt mig. :) Jag är

i fabriken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du spelar helt enkelt för långsamt :naughty: Eller för dåligt :)

Undrar vad du har gjort i alla timmar! Det går ju skitsnabbt att ta alla saker och döda alla monster... kanske är en av mina natural talants :mf_doof:

Jag är nog bara lite nogrannare än du. <_< Jag menar, jag är ju på Level 43 nu och har ca 3 Shadows runt 35 per karaktär också. :naughty:

Var är du nu? Själv är jag

i staden med den gröna barriern runt sig, efter fängelset.

Just nu är det ett sådant där irriterande tillfälle då Warp är avstängd och jag har sammlat på mig en massa Nothing utan att kunna ta mig till The Nothing Man. :P

Undrar om det kommer några fler såna där Phonographer. Just nu finns ju med Devee låten samt den om Kluke's sorg över hennes föräldras mord.

Hade varit kul med en med Eternity (Boss låten) men det lär väl aldrig hända. ;)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är lite mer smått och gott från Lost Odyssey. Intro delen av spelet samt lite strider. De första 10 min. i spelet.

Första 10 min.

Jag tycker det är jätteimponerande hur det blir strider mitt i Introt, som man kontrollerar karaktären i, utan att det blir något som hellst grafik eller scenbyte. Helt plötsligt mitt i introt kommer bara menyn upp så får man börja slåss. Det visar verkligen hur imponerande grafiken är.

Cooke & Mac mellansekvens (Inga större spoilers)

Röstskådespeleriet är verkligen imponerande. Tror detta är ett av de bästa jag sett hitils. Och animationerna är väldigt livrika och imponerande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...