Jump to content

Windows XP Aktiverings Problem.


Martin-123
 Share

Recommended Posts

Hoppas det blev en bättre trådtitel nu. Nu som jag har satt i mina nya delar och fått det att fungera så måste jag aktivera mitt windows xp. Det är bara det att det kommer att min nyckel redan har avänts. Men det är på min gamla dator. Hur ska jag göra? Måste jag ringa in till microsoft eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas det blev en bättre trådtitel nu. Nu som jag har satt i mina nya delar och fått det att fungera så måste jag aktivera mitt windows xp. Det är bara det att det kommer att min nyckel redan har avänts. Men det är på min gamla dator. Hur ska jag göra? Måste jag ringa in till microsoft eller något?

Förmodligen.

Är ändå bara en telefonsvarare som ber dig att trycka in några siffror och som sedan ger dig ett nytt nummer som fungerar tills nästa gång du aktiverar.

Tror det var alla OEM-licenser som bara fungerar att aktivera ett visst antal gånger, sedan måste du konfirmera igenom att ringa till telefonsvararen eller på annat vis.

Telefonnummret för aktiveringen står på rutan som dyker upp, välj aktivera igenom telefon så får du nummret till svararen, om du nu inte visste :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förmodligen.

Är ändå bara en telefonsvarare som ber dig att trycka in några siffror och som sedan ger dig ett nytt nummer som fungerar tills nästa gång du aktiverar.

Tror det var alla OEM-licenser som bara fungerar att aktivera ett visst antal gånger, sedan måste du konfirmera igenom att ringa till telefonsvararen eller på annat vis.

Telefonnummret för aktiveringen står på rutan som dyker upp, välj aktivera igenom telefon så får du nummret till svararen, om du nu inte visste :P

Har prövat detta men det funkar inte. Den som svarade kunde inte göra något sa hon!! :rolleyes:

SÅ hoppas att jag får svar på Microsofts forum!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har förmodligen OEM-licens och då får du inte installera den på nya datorn, oavsett hur du gör med den gamla. Du får förmodligen köpa ny licens.

Använder han inte den gamla datorn och om OEM-licensen inte används på någon mer dator som är uppkopplad mot internet kan dom inte veta att den är installerad på en ny dator.

Han kan ha bytt ut delar i datorn som tvingat honom att installera om operativsystemet, förstår inte varför han inte kan få en ny kod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...