Jump to content

Internetproblem!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Tjenare. Jag har internetproblem.

Ibland tappar jag uppkopplingen och kan inte komma in på någon hemsida alls, eller någonting annat på internet - fast MSN funkar, ja iaf ett bra tag till. Och för att det sedan ska funka så måste jag dra ut och in och starta om routern/modemet många gåner. Jag ser ingen logik i det. Vad kan vara fel?

post-5272-1182610047_thumb.png

Som ni då ser är huvudjacket och modemet på mellanvåningen, och routern nere i källarn och jag här på övervåningen. Har nu bytt plats på min och serverns sladd, men jag vet då inte om man kommer in på servern. Men det verkar iaf funka mycket bra nu. Är antagligen serverns fel. Men på bilden ovan är iaf som det ska/brukar vara... Och då uppstår dessa problem.

Ser ingen logik i varför det börjar funka ibland efter X sladdutdragningar och sedan stoppa in dom igen. Eller efter X antal modem/router-restarts. Så jag undrar om någon vet som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Kör start->cmd och skriv ipconfig och se vad du får för IP när internet bryts.

CMD? >_<

Inte run. Har ingen CMDikon :lol: Kommandotolken?

Haha. Fick upp det nu. Så ooerhört smart jag är =) Okay.. Fast nu ska jag inte testa det förns någon märker att dom inte kommer in på servern :cry:

Quickedito: föresten, vad hjälper det?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft ett liknande problem, mitt internet funkade i 5 minuter sen dog det, då behövede man starta om datorn

för att få det att funka eller så fick man vänta ett tag. Jag ringde min leverantör (BBB) och bad dem uppdatera några listor de hade där med IP nr (Fick hjälp över telefon av en snubbe från DatorButiken som gick igenom alla tänkbara problem för att sedan nämna att jag kunde ringa just BBB och be dem göra så eftersom att det var det var det sista han kom på som kunde vara fel.) De uppdaterade dem och sen fungerade det fin fint. Hoppas du får igång det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...