Jump to content

Windows Firewall är på dåligt humör


kicken
 Share

Recommended Posts

Nu är det så att jag har haft så här sen i höstas, men inte orkat bry mig tills nu.

Men nu har jag märkt det här problemet igen och skulle gärna vilja ha svar varför det blir så.

När jag går in i kontrollpanelen och sedan säkerhetscenter kommer det upp ett meddelande ( kolla bild ).

När jag lyder det kommandot så kommer det upp ännu ett nytt meddelande (kolla bild nr. 2).

Frågorna är då följande: Vad är det som är problemet? Kan man fixa detta ?

Edit 2: Bild 2 kom inte upp, håller på att ladda upp på beffo.

Bild 2:

CpgtMyz0ay1u.jpg

post-9879-1179000466_thumb.jpg

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet kan vara att du har en flera år gammal upplösningsstandard.

Eller så är Windows Firewall avstängt i services.msc. Prova start->kör, skriv services.msc och se vad det står på Windows Firewall.

Är inte så bra på datorer, men vad är upplösningsstandard och hur ändrar man det?

Har en ganska ny dator, köpt i höst, så flera år gammal vet jag inte om den kan vara.

I services.msc hittar jag inte Windows Firewall, eller ser du något som jag inte ser? (se: bild).

post-9879-1179002913_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte så bra på datorer, men vad är upplösningsstandard och hur ändrar man det?

Har en ganska ny dator, köpt i höst, så flera år gammal vet jag inte om den kan vara.

I services.msc hittar jag inte Windows Firewall, eller ser du något som jag inte ser? (se: bild).

Jag syftade på din låga upplösning men det är bara en smaksak.

Hittar du "Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)" i listan?

*edit*

Det gör du inte nej. Då vet jag inte.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen är det så för jag har ett svagt minne att detta hände efter en virusattack. :ph34r:

Jaja, jag behöver ändå inte WFW då jag har ett annat bättre antivirus/brandvägg ;)

Vad har du för antivirus Program? Vissa antivirus program har ju inbyggd Brandvägg, Och om de har det så stänger de av Windows Brandväggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för antivirus Program? Vissa antivirus program har ju inbyggd Brandvägg, Och om de har det så stänger de av Windows Brandväggen.

Sry att jag svarar lite sent.

Jag har under lång tid haft Norton men bytte för en tid sen till AVG och nu har jag bytt igen till något som heter "Comodo Firewall".

Jag tror inte det är det som är felet för isåfall skulle nog WFW blivit upplåst när jag avinstallerade både Norton och AVG.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sry att jag svarar lite sent.

Jag har under lång tid haft Norton men bytte för en tid sen till AVG och nu har jag bytt igen till något som heter "Comodo Firewall".

Jag tror inte det är det som är felet för isåfall skulle nog WFW blivit upplåst när jag avinstallerade både Norton och AVG.

Nortons avinstallerare brukar cpa upp hela windows >_<

Formatera och håll dig borta från Norton.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...