Jump to content

Koppla datorn till tv:n?


RavenE
 Share

Recommended Posts

Kan jag koppla datorn till min tv utan s-video-uttag eller tv-ut. (Samma sak? :rolleyes:)

Vore ganska skönt att kolla på film på tv:n istället.

Du kan löda en VGA -> Scartkabel... ^_^

Eller så kan du köpa en VGA -> Scartkabel på nån annan skum sida som jag inte kommer ihåg namnet på...

Men om du inte har lust att löda/köpa en kabel så vet jag inget annat än S-VIDEO. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan löda en VGA -> Scartkabel... ^_^

Eller så kan du köpa en VGA -> Scartkabel på nån annan skum sida som jag inte kommer ihåg namnet på...

Men om du inte har lust att löda/köpa en kabel så vet jag inget annat än S-VIDEO. ^_^

Tror jag skippad lödningen. :rolleyes:

Är detta något som kan passa?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Skrivet (redigerad)

Var in på Alina Systems här i Östersund, de sa att en sån här skulle fungera:

Edit: De sa också att en sån där VGA-Scart (Jmedata länken) inte brukar fungera så bra. Möjligt att dom sa det för att få sälja sina produkter.

post-6660-1179786550_thumb.jpg

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var in på Alina Systems här i Östersund, de sa att en sån här skulle fungera:

Edit: De sa också att en sån där VGA-Scart (Jmedata länken) inte brukar fungera så bra. Möjligt att dom sa det för att få sälja sina produkter.

Ser ut som en sådan som min farsa har, funkar bra om det är en sån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag lämnade in min dator för lagning för att mitt grafikkort var trasigt fick jag med en "kanske" S-Video->RGB-adapter, såhär ser den ut:

Mq2kgV5MLEbL.jpgWNM1FGHejKvO.jpg

3uWwYQy7Rdoe.jpgN2plI5ADpHMf.jpg

JWOtZjbzinnj.jpgK5gWwYYWtQJ5.jpg

Men jag vet inte om den funkar, för färgen innuti är ju inte gul, den är brun, så jag vet inte vad det skulle vara för om det inte var S-Video->RGB, men jag är inte helt säker på om det är S-Video heller, skulle även vilja ha hjälp med detta...

EDIT: Testade att koppla in den i baksidan av datorn och in i en RGB->Scart adapter som sitter i TVn, men det ända den gör är att ge ifrån sig ett högt pipande ljud...

Redigerad av oskarofrya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...