Jump to content

Bra o billigt/gratis musikprogram


darkjak
 Share

Recommended Posts

Tja.

Har viljat skapa musik länge nu. Dock har jag problemet att jag har dålig taktkänsla, och att jag inte pallar lära mig något instrument.

Därför har jag funderat på att skapa musik med datorn. Först tänkte jag på att skaffa något av Ejay-spelen, men de är svåra att få tag på numera.

Nån som känner till ett musikprogram för under femhundringen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ejay är väl det sämsta musik program som någonsin har skapats på denna jord, fast det var väl därför jag köpte det på ålens för 29kr för några år sedan :)

Men om du vill ha nåt bra musikprogram för runt 500kr så kommer du få stora problem

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Ejay är väl det sämsta musik program som någonsin har skapats på denna jord, fast det var väl därför jag köpte det på ålens för 29kr för några år sedan :lol:

Men om du vill ha nåt bra musikprogram för runt 500kr så kommer du få stora problem

FL Studio 7 express edition kostar runt 500 kr, ett mycket bra musikprogram som många använder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett E-jay och jag tycker om det, men det som är så jävla störande är att man inte kan spara låtarna i vanliga musik-filer :lol:

I alla versioner jag har testat så kan man exportera som .wav.

Fast det är ju inte direkt bra att göra kreativ musik i, färdiga loopar blir inte kul i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...