Jump to content

Datorn startar om sig.


Weener
 Share

Recommended Posts

Tja. Jag har ett problem med min dator, det startar nämligen om av sig själv typ hela tiden. Ibland kanske 1 gång per dag, men idag har den gjort det 3 gånger. Jag blir så jävla förbannad. Det går på en sekund, skärmen slocknar och systemet starar igen liksom.

Vad kan felet vara? Hjälp tack, innan allt för mycket går sönder här hemma (Raseriutbrott)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja. Jag har ett problem med min dator, det startar nämligen om av sig själv typ hela tiden. Ibland kanske 1 gång per dag, men idag har den gjort det 3 gånger. Jag blir så jävla förbannad. Det går på en sekund, skärmen slocknar och systemet starar igen liksom.

Vad kan felet vara? Hjälp tack, innan allt för mycket går sönder här hemma (Raseriutbrott)

Har exakt samma problem :lol: , Inte hjälpte det att uppdatera maskinvara, eller rengöra fläktar etc. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade samma problem förut. Körde memtest86 och såg att det var ett av mina ram-minnen det var fel på, körde memtest86 med minnerna var för sig och en hade fel.

Köpte ett nytt och hade inte något problem på ett tag, när det kom tillbaka var det dock inte samma stoppkod, den gången uppdaterade jag moderkortsdrivrutinerna och sedan dess har det fungerat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan även vara fel på nätagget. Själv hade jag samma problem och det slutade med att jag kände på nätagget, vilket var strömförande (aj...), och efter en lååååång felsökning så kollade jag i eldosan där jag hittade brödsmulor ( :o ) så eldosan åkte till soptippen och nu funkar datorn felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja. Jag har ett problem med min dator, det startar nämligen om av sig själv typ hela tiden. Ibland kanske 1 gång per dag, men idag har den gjort det 3 gånger. Jag blir så jävla förbannad. Det går på en sekund, skärmen slocknar och systemet starar igen liksom.

Vad kan felet vara? Hjälp tack, innan allt för mycket går sönder här hemma (Raseriutbrott)

Händer för mig ibland också, inge problem med kylningen, antar att primary hårddisken är lite sliten, den låter konstigt ibland

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...