Jump to content

Musikrecensioner


Lofon
 Share

Recommended Posts

I den här topicen så tänkte jag att vi skulle kunna skriva recensioner på nyinförskaffade skivor - ingenting annat!

Jag tänkte börja med en recension på en demoskiva - Ingnis - Vogon Poetry:

Sundsvallsbandet Ingnis har släppt en ny demo (nåväl, kring årsskiftet i alla fall)! Det som bjuds för oss lyssnare är tight hybridmetal, med en stadig grund i melodisk döds och blackmetal, men med en hel del inspirerande inslag av en massa andra subgenrer, såsom vanlig traditionell hårdrock, sleaze, skatepunk, (!) pop, (!!) samt till och med hip-hop (!!!)!

Jag kan personligen inte ge den här demon så mycket annat än åtta av tio möjliga poäng! Lite poängavdrag för den något råa mixen, som defenitivt inte låter som 2006, utan snarare tidigt 90tal, men det är rätt charmigt på sitt sätt också! :lol:

Bland de solklara guldkornen så finner man bland annat "Those Tainted Colours," som inte bara enligt mig är den bästa låten på demon, utan en av de bästa låtarna som jag faktiskt någonsin hört! Är mycket förtjust i det här gänget, och om ni någon gång skulle ha chansen att få beskoda demo live, så tveka för faan inte! Jag har själv sett dom live en gång, och till helgen så ska jag åka och kolla på dem igen - och jag lovar att dem är minst lika bra live! :lol:

För er som vill ha ett smakprov innan ni bestämmer er för att införskaffa demon, så rekommenderar jag varmt deras MySpace: http://www.myspace.com/ingnis :D

Där finns bland annat "Those Tainted Colours" representerad! :lol:

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...