Jump to content

Superman: Doomsday


Crusader
 Share

Recommended Posts

En animerad film baserad på "Death of Superman" triologin från de klassiska prisbelönta serierna Doomsday, A World Without Superman och Reign of Supermen från början av 90-talet.

Någon annan som ser fram mot den här animerade filmen? Själv så kan jag knappt vänta. :wub: Jag tror, som de flesta, att filmen kommer båda rocka och suga. Lika mycket som man kommer älska att de gör Death of Superman så kommer man irritera sig på allt som tagits bort och hur den blir förskönad. Och hur de ska ta sig genom hela triologin på 75 min fattar jag inte. Den här filmen ska vara både Doomsday, A World Without Superman och Reign of Supermen (Hoppas hoppas hoppas Cyborg är med :D ).

Officiella handlingen:

In an epic tale of sacrifice, Superman battles an intergalactic serial killer in a superpowered Armageddon - "Superman: Doomsday". After Superman makes the ultimate sacrifice to save Metropolis by giving his life to defeat the foe, those who loved him the most mourn their fallen hero and friend. But a world without Superman proves to be short-lived when the Man of Steel mysteriously returns. Or does he?
Filmen kommer släppas direkt på DVD 18 September 2007. Den kommer inehålla 70 min av extramatrial:

- The Clash of the Juggernauts A retrospective look at the craze which caught the world by storm. What happens when millions of fans are suddenly subjected to the death of their favorite character? Total mayhem! Going on record about the Death of Superman will be Paul Levitz and other DC staff as well as comic book artists throughout the industry. News clippings, reports and first-hand archival testimony from fans will be pieced together in a retrospective way. The featurette will also include a closer look at the dark Superman appearing in The Return of Superman graphic novel.

- The Artists PlaygroundFrom Art to Sound Design in Superman Doomsday Producer Bruce Timm and his creative team of writers, animators and designers will take us on an exciting journey of character evolution. This documentary will focus on early character concept drawings, final character art, various stages of modeling, storyboards, animatics, layering of colors, voice talent and ultimately final animation.

- Justice League: The New Frontier - Sneak peak of the next DC Universe Original Movie

- Defeat Doomsday: Battle Challenge - Battle as Superman to defeat Doomsday in this fast-action, dexterity challenge which lets the users relive the epic battle with unique gameplay inter-cut with footage from the movie.

Ännu så finns det inga bilder från filmen men det finns bilder på action figurerna skapade efter filmen. Ni kan kolla dem HÄR!

(Personligen tycker jag de ser bra ut, utom Doomsday som ser för söt och kramgo ut. :P )

Rösterna som hitils presenterats är:

Clark Kent/Superman - Adam Baldwin ("Firefly", Serenity, "X-Files")

Alexander 'Lex' Luthor - James Marsters ("Buffy", "ANGEL")

Lois Lane - Anne Heche ("Everwood", Psycho)

Manuset är skrivet av:

Duane Capizzi (Batman vs Dracula, "The Batman", "Aladdin", "Darkwing Duck", "TaleSpin")

Bruce W. Timm ("Superman", "Batman", "Justice League", "Teen Titans", "Batman Beyond")

Art Designe: Bruce W. Timm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Så, det är nu Doomsday kommer in i handlingen?

Ehm.. I serierna dog Doomsday, kom tillbaka, var "immun" mot Superman. Superman piskade honom igen och slängde ut honom i rymden eller något, kommer inte ihåg speciellt väl.

Doomsday kom tillbaka i en annan del av rymden och började förgöra den. Superman reste dit, slogs mot Doomsday och besegrade honom genom att resa till tidens slut och låta Doomsday försvinna när resten av universum försvann... lite overkill om du frågar mig. :wub:

Doomsday var alltid "immun" mot Superman.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Skrivet (redigerad)

07_superman_doomsday_article_890041_0.jpg

Filmen har nu fått sin rating. Och förvånande så blir det PG-13. Väldigt få animnerade filmer får en sådan hög rating och DCs filmer brukar vara gjorde för 6-11 åriga.

Ska bli intresant att se Superman: Doomsday som nu har samma rating som Die Hard 4.0. :)

Här är en intervju med Bruce Timm där han bla berättar hur svårt det vara att göra en animerad DC film för vuxna efter alla år med att hålla det barnvänligt.

Han berättar också att där kommer inte vara några andra Superhjältar i filmen vilket är lite synd. Jag undrar om det betyder att Man of Steel, Superboy, Last Son of Krypton och Cyborg inte kommer vara med. :unsure:

"It's tough to talk about without spoiling it, but you're definitely going to see some of the most giant scale brutal battle scenes that we've ever done in animation, both at the beginning and end of the movie."
:ph34r:

TRAILER (Att ladda ner)

TRAILER (Stream)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Nu har jag sett filmen och jäklar vad bra den var. :D Slår de flesta superhjältefilmer (Både tecknade och otecknade) Mörk, hård och brutal, som den ska vara och som jag hoppades. :(

Det ända jag igentligen saknade var

en ond Superman (Typ The Cyborg). Dark Superman må ha varit galen men han var inte ond. Dark Superman var ju uppenbart en version av Last Son of Krypton från serieversionen. Min favorit del i serien (Utöver Supermans död) var när The Cyborg förådde Last Son of Krypton och mördade honom.

Jag saknade det i filmen. Hade funkat t ex om Lex hade haft en annan klon som saknade Supermans moral oh som han räknade som misslyckad och gjorde av med men den rymde på nåt sätt, tog kontakt med Dark Superman och lurade honom att den var den riktiga Superman och att de skulle teama upp och sedan dödar Dark Superman. Typ. :blink:

Lite underligt att Lois hade ett sexuellt förhållande med Superman men inte "visste" att det var Clark.

Men iallafall, filmen var riktigt riktigt bra. :(

Intresant bonusmatrial där de berättar om hur serierna kom till och vilken hysteri det blev av det. Serieskaparna fick ha livvakter. :blink:

Väldigt intresant att orsaken till serierna kom från att de hade planerat ett helt års story om hur Superman gifter sig med Lois och sedan fick order om att de var tvugna att vänta ett år med det för skaparna av TV-serien Lois & Clark ville att de skulle gifta sig i TV-serien först, så de fick skapa ett helt nytt serieår och ur tröttheten och irritationen föddes ett skämt om att döda Superman som sedan höll fast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...