Jump to content

Ett par problem...


VickeX
 Share

Recommended Posts

Hej! Jag har ett problem. Eller en hel del faktiskt. Ni vet "baren" ovanför alla program som inte körs i fullskärm. Där Minimera. Reducera/Maximera och Stäng ligger. På en del "program" finns inte den här baren. Den har funnits där förut. I Aktivitetshanteraren tillexempel är den borta. Och även där man väljer Processer/Program, ni vet.

Ja. Hoppas ni förstår. Ett annat problem jag har är att jag ej kan ladda ner filer i uTorrent. Testat en massa. Bland annat mitt hemmagjorda spel jag en gång la upp. Rönnby Radio's skiva. Nej. Ingen funkar. Det är möjligt att den kan connecta. Men jag kan inte kopplas upp mot andra som laddar upp. Och efter ett tag kommer det upp en pratbubbla. "Torrenten är inte hel" eller liknande.

Hoppas än en gång ni förstår.

Sedan har vi då ett problem till. När jag startar datorn kommer det upp en text. "NLTDR (eller någonting liknande)" saknas. Och jag kan ej starta datorn. Frågat om detta förr. Då länkade Siana till en sida, där jag då fick lite info och man kunde lägga in några filer någon person skapat på en cd/diskett och sedan boota från den. Gjort det. Men jag har för mig att det fanns någonting på den sidan där det stod vad man kunde göra för att slippa boota från disketten hela tiden. Bara att jag inte läste det. Någon som vet hur jag ska göra för att fixa detta, eller kan någon länka till sidan?

Tack på förhand.

/Vicke

PS.

Ja, jag har testat att starta om datorn och gjort virussökningar/rensningar.

DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ta med dig till baren om du vill :rolleyes:

Men snälla, jag vet inte vad du försöker med men vad det än är så är det inte genomtänkt.

Tror du det är roligt att nicka "KallR" ??

Och skriva massa dumma inlägg i olika forum och topics är inte så smart....

*reported*

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla, jag vet inte vad du försöker med men vad det än är så är det inte genomtänkt.

Tror du det är roligt att nicka "KallR" ??

Och skriva massa dumma inlägg i olika forum och topics är inte så smart....

*reported*

Gaah jag missade e:et! Jag trodde det var kalleR! :rolleyes:

Han fejknickar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du får tillbaka baren i aktivitetshanteraren om du dubbelklickar på ramen, annars vet jag icke.

Tack, det var en grej det. Vet dock inte om det funkar i dem andra fönsterna men jag får väll se.

Sedan är det så här att min dator har börjat stänga av sig själv nu och då. Eller, starta om sig själv, menar jag.

Vad kan vara lösningen på det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, det var en grej det. Vet dock inte om det funkar i dem andra fönsterna men jag får väll se.

Sedan är det så här att min dator har börjat stänga av sig själv nu och då. Eller, starta om sig själv, menar jag.

Vad kan vara lösningen på det?

Jag skulle formatera, men det är ju också mitt svar på allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det skulle jag också. Men jag har ingen Windows-CD. Den är helt borta. Och sedan så kan jag ju inte ***** *** ********* ****** som du ser om du läser första posten. Så det är lite knepigt.

Jag skulle formatera, men det är ju också mitt svar på allt :)

Jo det skulle jag också. Men jag har ingen Windows-CD. Den är helt borta. Och sedan så kan jag ju inte ***** *** ********* ****** som du ser om du läser första posten. Så det är lite knepigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...