Jump to content

Behöver hjälp.


xstreem
 Share

Recommended Posts

Det hjälper oss att hjälpa dig om du säger vad felet är. Kan du spela upp dom i en spelare men du hör inget? Får du ett skumt meddelande om att midi-porten är upptagen? Låser sig datorn? Sprängs den? Hör du ljud men bara från ett av instrumenten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ser min ut...

R2: Jag kan inte höra ljuden när jag kör dom i GuitarPro eller Anvil Studio. Om man trycker på "Använd MIDI" i instrumentegenskaperna hör jag inget, så jag får välja RSE (Real Sound Engine) vilken vissa instrument inte stöder...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Midi-'ljuden', midi-signaler, ligger i ditt ljudkort, så som Invictus sade, föreslås att du laddar ner nya drivrutiner till ditt ljudkort, och prövar igen. Är det bara i GuitarPro det inte funkar? Kan du spela upp .midi-filer i t ex Winamp?

Till skillnad från till exempel mp3- och wav-filer som innehåller komprimerad musik i dataformat, innehåller MIDI-gränsnittet inget ljud, endast signaler för hur något ska spelas (eller styras).

Källa: Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En lösning kan vara att gå in i Guitar Pro och ändra midi-enhet.

Alternativ->Midi-inställningar

Ta Microsoft Wavetable SW Synth.

Om du hör ljud då så är det att ljudkortet klara midi men inte har något soundfont.

Om du inte hör ljud så har ljudkortet problem med midi i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...