Jump to content

San Andreas Mod....


_Ante_91
 Share

Recommended Posts

Hejsan på er alla! ^^ Hrm, jag tänkte börja med ett nytt kapitel i mitt liv, dvs. att börja Modda i GTA SA. :P Så... Då måste jag ju fråga er kunniga människor:

Är det fullt möjligt att byta ut polismotorcykeln (HPV1000) mot t.ex en polisbil? :unsure:

Och ja, alla här, det är fullt okej att göra narr av mig bara för att jag inte vet det... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan på er alla! ^^ Hrm, jag tänkte börja med ett nytt kapitel i mitt liv, dvs. att börja Modda i GTA SA. :P Så... Då måste jag ju fråga er kunniga människor:

Är det fullt möjligt att byta ut polismotorcykeln (HPV1000) mot t.ex en polisbil? :unsure:

Och ja, alla här, det är fullt okej att göra narr av mig bara för att jag inte vet det... :D

Klart det går.. Men är det inte enklare att modda Gta sa polis bilen till en svensk polisbil? ^_^

Det finnns mods lite här och där. Finns även en tutorial längre upp in modding forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha... Men alltså det är ju typ samma motor i bilen som den man ersatte...! Alltså förstår ni hur jag menar?.. :S

Om du menar kör-egenskaperna så går det att ändra. te.x öka vikten, sänka tophastigheten eller dylikt.

Men om du menar utsende så beror det ju på hur modellen du moddade ser ut...

OM skaparen har gjort en snygg motor så är det en snygg motor i.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar kör-egenskaperna så går det att ändra. te.x öka vikten, sänka tophastigheten eller dylikt.

Men om du menar utsende så beror det ju på hur modellen du moddade ser ut...

OM skaparen har gjort en snygg motor så är det en snygg motor i.. :)

Ja...! Köregenskaperna på bilarna man ersatt...! :wub: Så, hur ändrar men det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja...! Köregenskaperna på bilarna man ersatt...! >_< Så, hur ändrar men det?

Ja det finns 3 sätt..

2 program eller att göra det själv..

1. San Andreas Ultimate Editor

Lite buggig men enkelt för att editera olika bilar och vapen...

2. Gta Sa Handlig Editor

Ett lite mer avancerat program. man måste kunna lite mer.. men buggfritt..

3. Öppna helt enkelt "Handlig.cfg" i Gta sanandreas/data. Öppna med Anteckningar. Och där ändrar du på datan som finns i.

Do.c är det svårt. för man får inte ta för många siffror och det är inte dirct den mest användar vänligaste..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...