Jump to content

Alliansen har segrat...


Jacker
 Share

Recommended Posts

Så en VD är den som styr upp ett företag? Alldeles själv? Och får ekonomin att flyta på bra? Alldeles själv? Kan Reinfeldt kanske styra ett Sverige utan invånare? Alldeles själv? Kan Volvo sälja bilar om det enda man har till förfogande är en man med en massa papper? Fungerar det så?

Verklighetsförankring, ja...

Du förstod verkligen inte det jag skrev. Typiskt.

Det beror på storleken på företaget. Volvo är en del av ett företag, Ford (det kan vara GM också). Är man VD för Ford eller GM så är det löjligt mk pengar man får, det håller jag med om. Men vem vill inte ha pengar. Juste fan, det är ni filosoferande människor som vill verka smartare och bygger roliga meningar med 'roliga' ord.

Jag skrev Aldrig att VD styrde hela företaget. Läs:

Jag tror inte att alla anställda fyller i så många papper och fixar allt som behövs till företaget samt att ekonomin ska bli positiv, som en VD gör. Förvisso beror det på storleken på företaget.

Alltså. Beroende på storleken har man olikt stora ansvar som VD. När --- var VD för ett företag, så var det jävligt mkt han fick göra. Mycket papper för att få allt att gå ihop och fungera, och i papprena är den en massa lagpapper som måste fyllas i. Och som VD för ett mindre företag kan man inte lämna över saker till dagen efter om det ska vara löst tills dess, för det får inte allt för bra ekonomiska följder. Men ett större företag klarar det bättre, och har betydligt fler anställda så att den kan skicka över lite till andra.

Läs så du förstår nu?

Och läste du artikeln om rikemanspartiet som alla bidragsmänniskor hatar och inte litar på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 230
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mikolan: Sluta prata om sjukpenningen. Den kommer för fan inte att ändras, sluta propagera för något annat.

SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARK

Jag trodde du var med i MUF? Kan du inte ens ditt eget parti eller?

Moderaterna vill de facto sänka sjukpensionen från dagens 64% till 60% 2008.

De har inte fått igenom detta i alliansen än men det är bara en tidsfråga.

Vad dem däremot har kastat ihop sådär över en kopp dyr java över en kväll är att sänka ålderspensionen för dem förtidspensionerade.

Rättvist, sa Reinfeldt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så en VD är den som styr upp ett företag? Alldeles själv? Och får ekonomin att flyta på bra? Alldeles själv? Kan Reinfeldt kanske styra ett Sverige utan invånare? Alldeles själv? Kan Volvo sälja bilar om det enda man har till förfogande är en man med en massa papper? Fungerar det så?

Verklighetsförankring, ja...

VD'n är den som gör att företaget existerar. Eventuellt är det han som grundat företaget, det kan vara han som kommit på och utvecklat produkten som tillverkas. Han sköter pappersarbete, marknadsföring, anställningar och dylikt. För att bli VD måste man dessutom ligga i i plugget, från högstadiet, och hela vägen upp igenom gymnasiet och kanske två högskoleutbildningar.

En arbetare kan slappa igenom både högstadie och gymnasium, och därefter tjäna pengar med en gång. Därefter utför de otroligt simpla arbetsuppgifter.

Industijobb är inte längre, som någon för något år sedan påstod "att bära stockar på ryggen".

Som sagt, i sverige finns gratis skola, och därför kan man välja sin egen framtid. Det är inte som det numera är i USA där man är låst till en viss samhällsklass. Här väljer du: ska jag slappa, och välja elprogrammet, eller vill jag tjäna mycket i framtiden och gå NV.

Every action has a reaction.

Det är en fysisk lag, som även kan tillämpas på vårt samhälle.

Sorgligt men sant, vill man ha det bra, får man ligga i!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VD'n är den som gör att företaget existerar. Eventuellt är det han som grundat företaget, det kan vara han som kommit på och utvecklat produkten som tillverkas. Han sköter pappersarbete, marknadsföring, anställningar och dylikt. För att bli VD måste man dessutom ligga i i plugget, från högstadiet, och hela vägen upp igenom gymnasiet och kanske två högskoleutbildningar.

En arbetare kan slappa igenom både högstadie och gymnasium, och därefter tjäna pengar med en gång. Därefter utför de otroligt simpla arbetsuppgifter.

Industijobb är inte längre, som någon för något år sedan påstod "att bära stockar på ryggen".

Som sagt, i sverige finns gratis skola, och därför kan man välja sin egen framtid. Det är inte som det numera är i USA där man är låst till en viss samhällsklass. Här väljer du: ska jag slappa, och välja elprogrammet, eller vill jag tjäna mycket i framtiden och gå NV.

Every action has a reaction.

Det är en fysisk lag, som även kan tillämpas på vårt samhälle.

Sorgligt men sant, vill man ha det bra, får man ligga i!

Ställ dig framför valfri snubbe med Muhammed som efternamn (alternativt tilltalsnamn), och fråga om hans utbildning, oavsett hur den ser ut, har gett till följd att han har druckit kaffe iförd slips och kavaj på något affärsmöte eller att han fått blåsa ur sig några romantiska framtidsvisioner bakom podiet på något företagskonvent - fråga om han någonsin har arbetat som VD.

Han kommer att svara… gissa vad...

Jo, han kommer bestämt att svara nekande. Du vet:

…”Neee”, ”Nehe, du” ”Nepps”, ”Det kan jag inte påstå, nej”, ”Aehärru”...

Chansen att en kvinna svarar jakande är förvisso större, men inte mycket.

Är det för att invandrare och kvinnor är lata i skolan som det ser ut på det viset?

- Nej, de är inte därför. Idag presterar kvinnor/tjejer/flickor generellt sätt bättre resultat i skolan än män/killar/pojkar gör - i alla ämnen förutom idrott.

Tänk på det. Och tänk på om det var så jävla rätt att rösta på alliansen i årets val. Alliansen som inte gör en skit för att slå tillbaka mot den idiotiska diskrimineringen.

Dessutom är arbetarna på industrigolvet lika viktiga komponenter för ett företag som VD:n bakom skrivbordet, hur sorgligt det än låter, naturvetarN^ där.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ställ dig framför valfri snubbe med Muhammed som efternamn (alternativt tilltalsnamn), och fråga om hans utbildning, oavsett hur den ser ut, har gett till följd att han har druckit kaffe iförd slips och kavaj på något affärsmöte eller att han fått blåsa ur sig några romantiska framtidsvisioner bakom podiet på något företagskonvent - fråga om han någonsin har arbetat som VD.

Han kommer att svara… gissa vad...

Jo, han kommer bestämt att svara nekande. Du vet:

…”Neee”, ”Nehe, du” ”Nepps”, ”Det kan jag inte påstå, nej”, ”Aehärru”...

Chansen att en kvinna svarar jakande är förvisso större, men inte mycket.

Är det för att invandrare och kvinnor är lata i skolan som det ser ut på det viset?

- Nej, de är inte därför. Idag presterar kvinnor/tjejer/flickor generellt sätt bättre resultat i skolan än män/killar/pojkar gör - i alla ämnen förutom idrott.

Tänk på det. Och tänk på om det var så jävla rätt att rösta på alliansen i årets val. Alliansen som inte gör en skit för att slå tillbaka mot den idiotiska diskrimineringen.

Dessutom är arbetarna på industrigolvet lika viktiga komponenter för ett företag som VD:n bakom skrivbordet, hur sorgligt det än låter, naturvetarN^ där.

Jahadu, nu kommer du in på diskriminering och dylikt. Givetvis ska den bekämpas. Jag är för det här med jobbansökan med borttagna upggifter om namn, kön, ursprungsland och dylikt. Jag tycker ju såklart att alla ska ha lika stor chans, det skrev jag i förra inlägget.

Att säga att alliansen vill göra mindre än soccarna mot diskrimineringen, det är fullkomligt skitsnack. Det finns EN sak som vänstern vill göra för att minska diskrimineringen som inte alliansen vill, och det är att köra kvotering. De vill att det ska finnas en minimigräns för hur många poster kvinnorna ska få i ett visst företag, men det finns ingen maximigräns.

Alltså:

75% män, 25% kvinnor: Totalt jävla underkänt

100% kvinnor, 0% män: Fullt acceptabelt

Och man kan tjata fram och tillbaka hur mycket man vill om hur viktiga de olika parterna är, alla har olika uppfattning, men jag anser att den som slitit hårdast ska få mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då fick man veta kommunvalsresultaten idag också.Här i Danderyd låg dom blåa på runt 90% och Moderaterna själva fick 50,4%.

Eftersom dom har majoritet kommer det att bli ett snabbt och effektivt styre som inte behöver lyssna på andra även om jag hoppas att dom gör upp lite med resten av högersidan.

Trängselskatten är väl inte riktigt klar än (alla tolkar det ju olika) men här i kommunen blev det 60% nej vilket känns väldigt bra. Hela trängselskatten har varit en otroligt dålig idé ändra från början, sossarna lovade att inte införa den och varför går inte pengarna till nya vägar? Känns otroligt fel att pengarna som vi här i Stockholm betalar i trängselskatt ska gå till badhus i Kiruna eller vad som helst.

Omg! Du kan va någon jag känner! :) ... Ja, jag bor också i Danderyd... Vafan det här känns väldigt, Deja vu... Läskigt...

Hursomhelst...

Woopie Alliansen! Tycker att alliansen har en bättre jobbpolitik och det tror jag kommer ge bra resultat... Sverige kommer ju inte bli en ny supermakt bara för att de borgerliga tar över, men lite bättre tror jag... Inte heller är det: ÅHH NEJ FYRA FÖRLORADE ÅR som vissa teatraliska vänsteraktivister tycker...

Dessutom tror jag att det här är positivt för socialdemokraterna att få en ny ledare, satsa mer nu som oppositionsparti och komma tillbaka nästa val... Kändes som att de tog det här valet för givet, typ vi har haft makten så länge fortsätt rösta på oss... Så jag tror detta kan vara positivt för dem, så de blir lite hungrigare till nästa val.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Vad tycker ni om nya regeringen då? Själv tycker jag den ser helt okej ut.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...amp;lpos=lasMer

Avhåller kommentarer tills jag fått se gubbarna och gummorna i arbete. En första tanke är emellertid en, tja, tvehågsen sådan. Jag menar; att sätta Göran Hägglund som socialminister och låta honom göra verklighet av sin mossbetäckta 1800-tals-politik förebådar leda till allt annat än rosenträdgårdar och sjudelade kakblandningar.

En första tanke bara - ingen dom.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...