Jump to content

Hjälp med guitar pro 5


gizmo91
 Share

Recommended Posts

Står ju precis hur du ska spela, kan inte bli lättare :lol:

Linjerna som det är siffror på är strängarna... Sen siffrorna är banden.. så står det 3 på strecket längst ner ska du hålla 3an på låga e strängen.. alltså ett G

EDIT: guitar pro 4 är mycket härligare.. mycket lättare att hänga med i låtar i 4an än 5an

EDIT2: här får du en länk där det förklara bättre hur du läser tabs

http://www.ultimate-guitar.com/lessons/for...b_notation.html

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Varför?

Bara att stänga av Real sound engine eller vad det heter i GP5 så blir det precis som 4an.

Real grejset finns inte ens i 5ans demo :lol:

Ingen aning om varför, det flyter med bättre på nåt sätt så om jag inte kunde en låt alls så behövde jag inte stanna för att hinna kolla, medans i 5an fick jag lov att stanna ibland för att kolla nästa... kan inte förklara, 4an är skönare ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taben visar ju vilka strängar du ska spela med/på. Du vet att gitarrens 6 strängar kallas för E, B, G, D, A, E (räknat nerifrån och upp på gitarren). På tabben är räknar du uppifrån och ner istället, alltså första strängen, längst upp bli E, den under B o.s.v

Du ser alltså två på 3;or på B och E, du ska med andra ord sätta fingrarna på 3:e bandet och spela på dem strängarna. 0 betyder att du ska spela lös sträng.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh nu ska jag börja lyssna musik 27/4 ^^

Lär dig läsa vanliga tabs först så fattar du nog.

Sen är inte GP5 precis likadant som GP4 om man stänger av RSE (som för övrigt är ren skit). Mycket segare, fulare interface, onödigt många toolbars och bara allmänt dåligt. GP4 har allt som man behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...