Jump to content

Bil namn?


kattbajjen
 Share

Recommended Posts

Hej alla gta:are :)

Nu e det så här att jag har ett problem!

Jag har lagt upp ett "skin" på en bil (alltså bytt ut en gammal ful bil mot en ny). Jag har lagt in en volvo men det står fortfarande de gammla namnet på bilen när man går in i bilen! Hur gör jag för att det ska stå t .ex. "Volvo 240" när jag kliver in i bilen?

Tack på förhand!

Ps. Jag är ny i forumet så ja vet ej om jag lagt det i rätt mapp eller så nu! men om de e fel kan ni säga till så jag gör rätt i fortsättningen! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla gta:are :)

Nu e det så här att jag har ett problem!

Jag har lagt upp ett "skin" på en bil (alltså bytt ut en gammal ful bil mot en ny). Jag har lagt in en volvo men det står fortfarande de gammla namnet på bilen när man går in i bilen! Hur gör jag för att det ska stå t .ex. "Volvo 240" när jag kliver in i bilen?

Tack på förhand!

Ps. Jag är ny i forumet så ja vet ej om jag lagt det i rätt mapp eller så nu! men om de e fel kan ni säga till så jag gör rätt i fortsättningen! :lol:

Välkommen till Gtasajten:s Forum..

Jag tror det är alla bil namn i Vechiles.IDE, (stavning) alla Particel filer, Handlig.cfg, Cargroups.dat, Carcols.dat och Etc.

Alltså massor av jobb..

Men jag har för mig att med SAMI kan man välja vilken bil man vil ersätta och vad bilen ska heta?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Välkommen till Gtasajten:s Forum..

Jag tror det är alla bil namn i Vechiles.IDE, (stavning) alla Particel filer, Handlig.cfg, Cargroups.dat, Carcols.dat och Etc.

Alltså massor av jobb..

Men jag har för mig att med SAMI kan man välja vilken bil man vil ersätta och vad bilen ska heta?!

Okej, Tror du att du kan länk var ja kna ladda ner de där SAMI? :lol:

Redigerad av kattbajjen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namn på bilar bytar man i american.gxt. Gör backup på orginalet, ladda hem GXT Editor, öppna american.gxt och sök efter Entry Name (vi kan ta Elegy) Sök efter Elegy, klicka på den, och i den stora rutan bredvid listan står det "Elegy" nu är det bara att ta bort Elegy texten och skriva ditt namn, jag har moddat min Elegy till en BMW M3 GTR så jag ändrade till det. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp precis, man kan ochså duba texterna i cutscenes, typ Hey Cj wassup till hej jävla neger du luktar bajs XD

kan vara lite småkul för en stund :)

Jo, men det gäller att hitta dom rätta texterna i dom rätta tillfällena... :)

Jag har ändra 3 saker..

1. Cheat Active = The Fucking Cheat is Active --- Lite långt men det är kul

2. (Taxi) The passenger is trying to escape = The fucking Fool is trying to escape..

3. (Ambulance) The passenger is dead = haha the fool is dead, good jobb..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det gäller att hitta dom rätta texterna i dom rätta tillfällena... :blink:

Jag har ändra 3 saker..

1. Cheat Active = The Fucking Cheat is Active --- Lite långt men det är kul

2. (Taxi) The passenger is trying to escape = The fucking Fool is trying to escape..

3. (Ambulance) The passenger is dead = haha the fool is dead, good jobb..

:)

Stenhårt, måste testa lite grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...