Jump to content

Spel fryser.


KalleR
 Share

Recommended Posts

Upplevt detta problemet i max payne 2 och Hitman 4. Spelet flyter på bra i några minuter, sen helt plötsligt fryser allt 20-30 sek, sen flyter det på bra ett tag igen, sen fyrser det, sen flyter det bla bla bla...

Datorn är nyformaterad och det hjälpte inte, alla uppdateringar är de senaste.

Nån som har förslag på lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet, testa att köpa dem så kanske det funkar bättre. För Hitman 4 har du då verkligen inte köpt i alla fall.

Har inget med det att göra.

ZcruweN: skoj skoj...

Knarkuzz: det är möjligt, tänkte instalera Motherboard Monitor innan för att se men så fanns inte mitt moderkort med så jag orkade inte. datorn är näastan helt fri från damm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehum.

Mitt GTA:VC var likadant och det hade inte med att datorn var för varm eller liknande.

Det var helt enkelt mitt virus program som gjorde så att hela spelet laggade till eller helt enkelt frös fast.

Anledningen var att virus programmet uppdaterades och sög ur sig cpu:n som jag vet inte vad.

Så du kan ju ta och kolla om det är nått program som suger CPU för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upplevt detta problemet i max payne 2 och Hitman 4. Spelet flyter på bra i några minuter, sen helt plötsligt fryser allt 20-30 sek, sen flyter det på bra ett tag igen, sen fyrser det, sen flyter det bla bla bla...

Datorn är nyformaterad och det hjälpte inte, alla uppdateringar är de senaste.

Nån som har förslag på lösning?

Sätt en bordsfläkt vid din burk!

Eller så kan du kolla om det är glappkontakt till grafikkortet. Mitt grafikkort är ett sådant som behöver dubbel strömförsörjning, och den ena kontakten sitter halvdant. Ibland kan allting bli skithackigt, och då jag stänger spelet står det "Grafikkortet får inte tillräckligt med ström. För att undvika skada på hårdvaran har prestandan tillfälligt sänkts".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...