Jump to content

Nintendo @ E3


darkjak
 Share

Recommended Posts

Vad tycker ni om Nintendos prestation på E3 och presskonferensen?

Jag är oerhört förvånad över hur ambitiösa Nintendo är med att bli av med barnkonsolstämpeln.

Först visar de, inte alls oväntat, upp en Zelda: TP, med nya Wii kontrollen. Sen, utan att någon anat det, visar Nintendo upp Project Hammer, Crisis: Day of disaster, och i morse utannonserade de en stridsflygsimulator till Nintendo DS. Gud vet vad mer de tänker visa upp under mässans gång.

Samtidigt har dom dessutom, trots vad alla andra påstått, lyckats se till så att ett nytt Resident Evil kommer till Wii.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittar precis på några filmer från Red Steel, Wii verkar absolut kunna revolutionera spelandet. Att få peka med sin kontroll, få höra ljudet ur kontrollen och svinga den som ett svärd. Mitt första köp blir dock PS3:an, eftersom den har majoriteten av intressanta spel enligt mitt tycke. Men en Wii kan mycket väl också hamna där hemma. Den verkar som sagt ha en hel del revolutionerande saker att komma med, men jag har inte sett något särskilt intressant spel ännu...möjligtvis Red Steel. Och sedan att ljudet kommer ur kontrollen, bör inte det bli något sorts eko då man också hör ljud från tv:n?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...