Jump to content

Uppdrag: Last.fm signatur


R2D2
 Share

Recommended Posts

Fått mod_rewrite att funka nu. Stort tack till SlewME som hjälpte mig med att sätta på loggning och sånt grejs.

Kommer inte att fixa mer ikväll, men imorgon kommer del 1 upp (signaturer bara). Ska också börja på uppladdningsgrejen så att man kan ladda upp sina egna bakgrunder.

Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 95
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fått mod_rewrite att funka nu. Stort tack till SlewME som hjälpte mig med att sätta på loggning och sånt grejs.

Kommer inte att fixa mer ikväll, men imorgon kommer del 1 upp (signaturer bara). Ska också börja på uppladdningsgrejen så att man kan ladda upp sina egna bakgrunder.

Så är det.

Bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nu funkar allt. Det är inte optimerat på något sätt än, så det kan gå lite segt. Kan hända att det blir för mycket belastning för beffo också, då får du gärna stänga ner det tillfälligt SlewME.

I alla fall så verkar kalle_b ha en server som jag kan låna, som inte har alltför mycket trafik redan. Får se hur det blir.

Awardspace funkade inte eftersom dom inte har mod_rewrite-stöd.

I alla fall, adressen till din sig är www.beffo.se/johlin/lastfm/sigs/storlek/tema/användarnamn.png.

Storlekarna som finns är 1, 4 och 5. Skriver du något annat mellan 0 och 9 får du 4 automatiskt (eller om det var 1), skriver du mer än 10 får du 404. Men det ska inte spela någon roll ändå.

Teman som finns just nu är standard (bara mallen), space (av GIZMO) och roundnround (av siana), men det kommer upp fler när jag har ordnat upload-funktion.

Tack för mig.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står i min post. Adressen är www.beffo.se/johlin/lastm/sigs/storlek/template/användarnamn.png.

Storlekar som funkar är 1, 4 och 5. Templates är än så länge bara standard, space och roundnround.

Har fixat cachning nu också. Bilderna uppdateras var 180e sekund, det ska vara mer än tillräckligt. Gör att beffo får jobba mindre också.

Rapportera gärna alla buggar som kommer in, även om detta inte är tillräckligt stort för att buggarna ska flöda in.

Märkte nu att den inte uppdateras alls, men det är fixat inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhå. Trodde ni hade fixat upload- saken.

Nope. Det kommer jag inte att hinna idag, kanske inte imorgon heller. Är någon intresserad av att fixa det, skicka ett pm.

I alla fall, det var inget problem med uppdateringen alls. Var bara jag som var semildement igen.

Någon som har testat än?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...