Jump to content

Bygget av Freedom Tower påbörjas


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@ A.A: När jag säger byggnader menar verkligen alla byggnader. Höghus också. Det är byggnader det med. Och ja, inte en enda. Inte en enda byggnad i hela världen har rasat av brand.

I sånnafall måste du mena alla byggnader förutom trähus då? ^_^

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har svårt att tro att bygget påbörjas nu... jag var där ungefär förra månaden, och då var de långt ifrån att fixa upp tunnelbanan, både runt om och under ground zero. Sedan hade de inte stabiliserat grunden (då WTC rasade med sån kraft förstördes stor del av underjorden).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen idé att bygga en ny byggnad för flera miljoner, det skulle ju bara bli ytterligare ett mål för supertokiga islamistiska extremistgalningar. :rolleyes:

Man ska visa sig att man inte är rädd för dom. Då ger dom sig. Dessutom kommer det nog konstrueras på ett helt annat vis nu. Man bygger med tanken att det kan komma ett ännu större flygplan som kraschar in, och återigen läcker ut jetbränsle.

Antagligen så kommer amerikanarna att bygga så stabilt att man blir tvungen att spränga bort resten av NY för att störta tornet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har svårt att tro att bygget påbörjas nu... jag var där ungefär förra månaden, och då var de långt ifrån att fixa upp tunnelbanan, både runt om och under ground zero. Sedan hade de inte stabiliserat grunden (då WTC rasade med sån kraft förstördes stor del av underjorden).

Dem har inte "börjat", men dem har lagt de "första stenarna" om man säger så. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var det ju faktiskt så att han skrev byggnader, INTE höghus.

Men ja, sen alla människor som dog i planet, var det bara påhittade människor då?

Alla passagerar listor med människor med anhöriga, var det också påhittade människor?

Sen handlade det mycket om att när planet flög in bröts väldigt många "pelare" inne i byggnaden utav den kraften, och det gav det vika vilket gjorde att alla tyngd från övrebyggnaden fick resten att kollapsa.

Aja, alla får tro på teorier.

Men bevisen för att det var två passagerar plan överbevisar dom andra med rätt stora marginaler.

Som sagt, man hade vetskap om hur man konstruerade skyskarpor tåliga mot flyg då WTC byggdes. Fotogen (som flygplan drivs av) kan nå temperaturen 1120 grader Celsius på 40 minuter, förutsatts att elden underhålls. Järn har en smältpunkt på 1538 grader Celsius. Lägg dessutom till att stålet i WTC var förstärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas innerligen på att Mista Bin Laden håller på att koka ihop något just nu.

Freedom min gluteus maximus.

Hoppas att Sverige blir med i invasionen av RESTEN av mellanöstern, och att man BARA skickar in vapenvägrare :rolleyes:

Nä, men seriöst, man har en skruv lös uppe i huvudet om man anser att Al-Quaida är bättre än USA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...