Jump to content

Halo @ E3!


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Saxat från IGN

Pre-E3 2006: Halo 3 at E3

Microsoft to show Halo footage at E3 news briefing.

April 28, 2006 - With Microsoft, the rumors are always true. The next iteration in Bungie Studios' Halo series will appear at E3 2006 in video form at its Tuesday, May 9 news conference, IGN learned today from independent sources who recently spoke with Microsoft executives.

The video is allegedly two minutes long, although its contents weren't divulged. We're guessing a wild breathtaking battle on Earth. Knowing Microsoft, the publisher will want to show all real, in-game engine footage to counter Sony's fantastical CG videos from E3 2005. When Microsoft was contacted, the company issued its standard reply, "We don't comment on speculation and rumors."

E3 is where console manufacturers, publishers, and developers lay down their best hand for hopes of creating buzz and interest leading into the fall season. And E3 2006 is perhaps one of the most crucial for Microsoft, Sony, and Nintendo, as each stakes their plot in the next-generation landscape.

Diehard Halo fans shouldn't be too surprised. Bungie is notorious for taking its time, and the game is not likely to come out until 2007. Microsoft's most valuable franchise has been out of the limelight since last year's Map Pack, a set of additional multiplayer maps for 2004's Halo 2. Microsoft has edged away from talking about the next Halo all year long, except to acknowledge Founder Bill Gates' cautionary statements to Sony, claiming that when Sony readies PS3, Halo 3 will launch day and date with it. Microsoft since retracted the statement, claiming Halo 3 will be ready when Bungie is finished.

Recently, however, the company has started to roll up its proverbial Halo sleeves again, acknowledging Halo 3's existence. Microsoft Game Studios' General Manager Shane Kim, in a conversation with New Zealand Website Stuff.co.nz, said:

"You mean the mythical Halo 3? I mean, it's silly to deny its existence when the chairman of MS (Bill Gates) announced it, but I have nothing to announce now, but expect there to be a significant announcement at E3."

You heard it. Expect first details, footage, and wild Halo fanboy Love come E3.

En kort summering på svenska finns på Gamereactor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen. Höll på bli galen av Bungies snack om att nästa HALO spel skulle komma efter att deras hemliga projekt var färdigt (Vilket skulle betyda runt 2009).

Lite oroande är de hintar som Bungie har get om att nästa HALO spel inte kommer vara fortsättningen på HALO 2 utan en sido-story och kanske en förhistoria som berättar de hemligheter och oklarheter som har funnits i HALO och HALO 2.

Nu hade ju det visseligen varit riktigt kul men jag vill ha fortsättningen NU. Andra HALO historier kan de berätta när main-storyn är klar tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen. Höll på bli galen av Bungies snack om att nästa HALO spel skulle komma efter att deras hemliga projekt var färdigt (Vilket skulle betyda runt 2009).

Lite oroande är de hintar som Bungie har get om att nästa HALO spel inte kommer vara fortsättningen på HALO 2 utan en sido-story och kanske en förhistoria som berättar de hemligheter och oklarheter som har funnits i HALO och HALO 2.

Nu hade ju det visseligen varit riktigt kul men jag vill ha fortsättningen NU. Andra HALO historier kan de berätta när main-storyn är klar tycker jag.

Jepp, forerunners kan vänta. Och ett Halo utan MC skulle trodligtvis inte sälja lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knappast, man kan ju bara köra lan på halo1. Halo2 har roligare kartor + bilar man kan köra. Att ha två vapen är ju ett plus tycker jag ...

Men när man kan ha 2 vapen så kan en oskillad person med 2 needlers spöa skiten ur en skillad person med battle rifle typ... då blir det mer vapen än skillz enligt mig. Saknar nästan alla banorna från halo 1... speciellt den beaver creak... den är roligare på halo 1 när det är stegar upp te snipern. Och en annan bana som jag inte vet vad den heter... och den där snöbanan. Gamla minnen :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men när man kan ha 2 vapen så kan en oskillad person med 2 needlers spöa skiten ur en skillad person med battle rifle typ... då blir det mer vapen än skillz enligt mig. Saknar nästan alla banorna från halo 1... speciellt den beaver creak... den är roligare på halo 1 när det är stegar upp te snipern. Och en annan bana som jag inte vet vad den heter... och den där snöbanan. Gamla minnen :unsure:

Så sant ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men när man kan ha 2 vapen så kan en oskillad person med 2 needlers spöa skiten ur en skillad person med battle rifle typ

Jasså? Det jag jag då aldrig råkat ut för. Jag prövade den taktiken med 2 Needler när jag började spela och jag forlorade alltid. 2 vapen gör det inte bättre. 1 Battle Rifle slår det.

Hur mycket har du spelat HALO 2 mutiplayer? För om du lyckas med 2 Needler grejen så kan de du spelat mot inte varit så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså? Det jag jag då aldrig råkat ut för. Jag prövade den taktiken med 2 Needler när jag började spela och jag forlorade alltid. 2 vapen gör det inte bättre. 1 Battle Rifle slår det.

Hur mycket har du spelat HALO 2 mutiplayer? För om du lyckas med 2 Needler grejen så kan de du spelat mot inte varit så bra.

Needlers ägde innan dom släppte en av patcherna som fixade så att dom inte sköt lika snabbt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar inte Xbox live så jag vet inte... men jag äger sönder mina kompisar på halo 1 men på halo 2 är det mycket jämnare på dom mindre banorna... eftersom 2 vapen är bättre på kortare avstånd...

Ok.. men om vi ska börja snacka om banorna så är halo 2 banorna jätte dåliga, tråkiga liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.. men om vi ska börja snacka om banorna så är halo 2 banorna jätte dåliga, tråkiga liksom.

Singelplayer/multiplayer? Själv tycker jag det är lite blandat... vissa banor är skitbra på halo och vissa kassa... men banorna på halo 2 är ganska bra. Men jag kommer aldrig förlåta bungie för dom inte tog med snöbanan :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...