Jump to content

Nytt spel!


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Jäss, nu hörde rätt, han har gjort ett spel till er, tillsammans med sin bror som står för musiken!

Detta är alltså ett bollspel som jag gjorde under bara fyra dagar, förvånandsvärt nog. Jag tycker att resultatet blev ett sådant där typiskt arkadbollspel som man tycker är roligt i några minuter men sedan glömmer av. Trevligt, trevligt.

Vad jag främst ville få ut av detta var att göra en fysikmotor, om än simpel. Det är alltså bara en boll man skall slänga iväg och träffa som många kuber som möjligt. Det finns 100 utsatta i en rad. Detta kan man göra i tre olika speltyper som ni kan läsa mer om i själva spelet. Dessutom kan man också leka med bollen i en fjärde speltyp, det vill säga bara slänga runt den och se vad som händer.

Jag hoppas att alla buggar skall vara fixade. Jag är medveten om attt det finns kvar en då kollisionerna mellan kuberna och bollen inte registreras, men det får jag se om jag kan lösa.

Här kan ni ladda ned det från Rapidshare, om ni vill ha en snabb nedladdning med en massa reklam som plåster på såren.

Eller här, från min egen långsamma men reklamfria server som puttrar på här bredvid mig på mitt skrivbord.

Säg gärna vad ni tycker om spelet om ni testar det! :ph34r:

Enjoy!

post-23-1145464303_thumb.jpg

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo eller rättare sagt din själ

Pretty spooky stuff

Med andra ord jag vet att du har hjärtan på dina kalsonger

Och det var även din största rädsla att nån skulle avslöja det

:ph34r:

Nu är jag arg på min själv. Jag överväger självmord!

@Compwear

Vad trevligt! ;)

Själv har jag max fått 14 på ett kast och 80 på tid :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...