Jump to content

The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention


Kalan
 Share

Recommended Posts

www.propworld.nu/

The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention hålls årligen i Malmö, Stockholm och Göteborg. Förra året var jag på mässan i Malmö, och så även dett år. Ska åka dit med tre kompisar, så det ska bli hur kul som helst!

Filmrekvisita från kända amerikanska filmer som Freddy Vs. Jason, Star Wars, Lord of the Rings finns att titta på och mycket film och spel finns till salu. Man kan se förhandstittar på kommande filmer och givetvis finns det en gamingzone där de svenska speltidningar PCGamer och Superplay infinner sig. Man får provspela kommande spel och se exklusiva förhandstittar. Det bruakr också hållas små tävlingar i olika spel m.m.

Sist när jag var där hade de kört in en vrålstylad bil med Juiced loggan på som reklam. Givetvis kommer det också en massa kändisar. Mestadels skådespelare o dyl. men sist såg jag bland annat Orvar Säfström (känd filmrecensent från Filmkrönikan) där.

Gästerna nu i Malmö är:

CARL WEATHERS - Rocky I-IV / Predator

CRAIG PARKER - Haldir i Lord of the Rings

MARC SINGER - Donovan i serien "V"

PAUL BLAKE - Greedo i Star Wars

MIRA FURLAN - Lost / Babylon 5

Bilder på dem finns på hemsidan överst i inlägget. Själv är jag inte så jätteintresserad av Science fiction-filmer, men det finns ju så mycket annat där att titta på.

Biljetterna kostar 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats. Vägbeskrivning finns på sidan.

Kanske syns vi där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datumet skrev jag i topic beskrivningen, 6 - 7 maj 2006 :rolleyes:

Jag ska iaf inte dit men jag vet jätte många som ska..Dom tre killar som går i min klass bla..Iaf två av dem:P Jag bor ju typ 30min från malmö men jag e inte så intresserad men kanske nån annan gång =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska iaf inte dit men jag vet jätte många som ska..Dom tre killar som går i min klass bla..Iaf två av dem:P Jag bor ju typ 30min från malmö men jag e inte så intresserad men kanske nån annan gång =)

Okej, trodde att du gillade film och spel som de felsta andra här på forumet? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bor i Malmö och alltid innan när jag skulle ditt så kom det nått upp. Men min Sci-Fi intresse(Star Wars mest) har gått bort med åren så det blir inte något besök. tyvärr.

Jag är inte alls intresserad av Sci-fi, men ska dit ändå, finns ju en massa annat också ju, Sci-Fi är bara en liten del av allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar bilar, men har ännu längre till stockholm, vettu! :D

Va bor du?, själv bor man i jönköping, så det är ju en bit till Sthlm + att jag jobbar ganska mycket, har kommit in på kontoret nyligen + att vi fått hela jönköpingläns landstings trasporter så det är ganska mycket nu, om du undrar så planerar jag transporterna på ett företag som heter Box Delivery i jkp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va bor du?, själv bor man i jönköping, så det är ju en bit till Sthlm + att jag jobbar ganska mycket, har kommit in på kontoret nyligen + att vi fått hela jönköpingläns landstings trasporter så det är ganska mycket nu, om du undrar så planerar jag transporterna på ett företag som heter Box Delivery i jkp

Bor i Blekinge län i södra Sverige. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...