Jump to content

Ett rikrigt gängspel


fido vercetti
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den som klankar ner på Mafia men hyllar Gudfadern måste ju ha något fel på omdömet.

Gudfadern var stelt, om något. En total skymf mot tidernas bästa film, klumpig portning från konsollversionerna, skitdålig fysik, usel körkänsla, enformiga uppdrag, dåligt vapenutbud, kass grafik, och så vidare.

Mafia var ett spel med riktig stämning. Dess sista uppdrag var helt klart det bästa jag någonsin upplevt i spelväg.

Tänk om, tänk rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra uppdrag? I mafia? De var sega och dåligt gjorda. Gudfadern är stort, väl genomarbetat och fritt, och väldigt troget originalet. Jag har DVD boxen och boken så jag vet. Dessutom är grafiken inte dålig.

Hett tips: försök inte slå mig i Gudfadern-kunskap. Jag är inte alltför korrekt funtad, men är det något jag kan så är det Gudfadern.

Mafia har ett helt gäng år på nacken, men är ändå ett så grymt gangsterepos att det kommer hålla i många år till. Det är inget superbt freeroamingspel, det erkänner jag, men dess story är oslagbar inom genren. Gudfadern är för kort, för enkelt, och för enformigt, både i dess story och i freeroamingläget. Visst, att smocka slaktare för skyddspengar är jätteskoj till en början, men när man senare, som caporegime, gör exakt samma sak känns det totalt meningslöst. Och när man, som jag, efter fyra dagar hade tagit över hela staden, så fanns det inget att göra längre. Wow, jag blev "Don of New York City". Oj, vad kul, oändligt med ammunition. Vilken tur att det finns så många fiender kvar att peppra ner.

Nä, tacka vet jag Lost Heaven. Jag betvivlar att du, JohnnyH87, har klarat av Mafia, och jag betvivlar även att du ägt Gudfadern i mer än en vecka. Hypen fick mig också att uppskatta Gudfadern ett tag, men intresset dör ut fortare än kvickt.

Marlon Brando vrider sig i sin enorma grav.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mafia é enligt mig mer eller mindre ett mästerverk inom fiction. En mycket, mycket, mycket välarbetad historia och fantastiska karaktärer. Röstskådespelare é också något i hästväg. Jo, som Crice sa, spelet é gammalt, men ändå så vackert, och det é väldigt fritt. Man har aldrig tråkigt i staden Lost Heaven och dess landsbygd.

Jag har inte spelat Gudfadern men efter vad jag har hört så slår det knappast Mafia på fingrarna någonstans.

Mafia är, och förblir än så länge det bästa "film-spelet" man kan finna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hett tips: försök inte slå mig i Gudfadern-kunskap. Jag är inte alltför korrekt funtad, men är det något jag kan så är det Gudfadern.

Mafia har ett helt gäng år på nacken, men är ändå ett så grymt gangsterepos att det kommer hålla i många år till. Det är inget superbt freeroamingspel, det erkänner jag, men dess story är oslagbar inom genren. Gudfadern är för kort, för enkelt, och för enformigt, både i dess story och i freeroamingläget. Visst, att smocka slaktare för skyddspengar är jätteskoj till en början, men när man senare, som caporegime, gör exakt samma sak känns det totalt meningslöst. Och när man, som jag, efter fyra dagar hade tagit över hela staden, så fanns det inget att göra längre. Wow, jag blev "Don of New York City". Oj, vad kul, oändligt med ammunition. Vilken tur att det finns så många fiender kvar att peppra ner.

Nä, tacka vet jag Lost Heaven. Jag betvivlar att du, JohnnyH87, har klarat av Mafia, och jag betvivlar även att du ägt Gudfadern i mer än en vecka. Hypen fick mig också att uppskatta Gudfadern ett tag, men intresset dör ut fortare än kvickt.

Marlon Brando vrider sig i sin enorma grav.

Håller helt klart med. Mafia levererade den 'riktiga' bilden av 30-talet och dess kriminalitet. Bra känsla, story och inlevelse. Kände nästan en tår trilla ner över kinden i sista filmsekvensen.

JohnnyH87: En som du som spelar Postal 2 och tycker det har bra story har INGENTING att säga.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag kanske köper mafia till ps2 då.

Jag har lite frågor om det:

1.kan man gå in i många hus?

2.Är det autosikte?

3.Är free-roamandet bra?

4.Hur är bilfysiken?

5.Finns det andra familjer som försöker skuta en?

6.Är poliserna smarta?

7.Hur stor är landsbyggden?

Gillade du GTA:SA's ghetto så är Mafia inget spel för dig.

1. Ja och nej. Vissa uppdrag tillåter det. Inte i freeroam dock.

2. Nej.

3. Är okej. Kör taxi, skjut gansters, bli jagad av polisen osv. Mafia har också Freeride Xtreme som tillåter jävligt många knäppa uppdrag och bilar. Vad sägs som att rädda en ballerina från ett stort sjömonster eller åka ikapp en person som bokstavligen har eld i baken?

4. Väldigt, väldigt bra. Nuff' said.

5. I freeroam finns det random-gansters som skjuter dig om du jävlas med dom.

6. Ja, akta dig.

7. Väldigt, väldigt stor.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JohnnyH87: En som du som spelar Postal 2 och tycker det har bra story har INGENTING att säga.

Jag sade inte att Postal2s story var bra, jag syftade till din kommentar om att rörliga ansikten var så himmla unikt i Mafia, varpå jag drog upp några exempel, bland annat Postal2, resten av inlägget handlar om Gudfadern.

Jag spelade inte igenom alla sidouppdrag osv, men när det gäller storyn är du helt fel ute. Den är ointressant och tråkig. Dessutom är staden Lost Heaven inte speciellt bra gjord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sade inte att Postal2s story var bra, jag syftade till din kommentar om att rörliga ansikten var så himmla unikt i Mafia, varpå jag drog upp några exempel, bland annat Postal2, resten av inlägget handlar om Gudfadern.

Jag spelade inte igenom alla sidouppdrag osv, men när det gäller storyn är du helt fel ute. Den är ointressant och tråkig.Dessutom är staden Lost Heaven inte speciellt bra gjord.

E du go i hela hôvet ellar?

Det är fan den bästa storyn hittils i ett spel, Tätt följt av den i ME:GU. Tänk på att Mafia dessutom har några år på nacken, när det kom var det lugnt det snyggaste spelet ute, alla kategorier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...