Jump to content

Metal


GEAS
 Share

Recommended Posts

Va fan hände med den gamla hårdrockstråden? Var iochförsig en jävla massa skit i den. "Metallica är bäst!""ja!""lol!". Jävla pack. Ska iallafall iväg till Helsingborg och se Dark Funeral, Naglfar, Asmodeus och Amoral och en dryg halvtimme. Kommer säkert bli minst lika bra som sist!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska se allt jag har råd med...men det blir inte mycket...Maiden 3 ggr, ev sweden rock, ev metaltown(för motörhead) och såklart guns n' roses...sen om SOAD kommer också! Ugg...jag dör. Allt detta ska ajg betala i år?!

edit: metallica i estland...

Redigerad av chiligr
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va fan hände med den gamla hårdrockstråden? Var iochförsig en jävla massa skit i den. "Metallica är bäst!""ja!""lol!". Jävla pack. Ska iallafall iväg till Helsingborg och se Dark Funeral, Naglfar, Asmodeus och Amoral och en dryg halvtimme. Kommer säkert bli minst lika bra som sist!

Åh, Amoral :huh: .

Var på konsert när det var Amoral, Naglfar och.... FINNTROLL ^_^:wub::wub::wub::wub: .

175 kr... Första bandet ut var Amoral. Deras första låt var fan värd 175 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Metall stavas med två "L", och dessutom så tycker jag mer om trä.

"Metal", som i "Heavy Metal" är som alla vet, förutom just du, ett engelskt ord. Det stavas med ett L. Metal. Death metal. Black Metal.

Förövrigt var Dark Funeral grymt bra. Asmodeus var över mina förväntningar. Amoral... helt okej, emellanåt bara jobbiga. Naglfars ljud var kasst, men det är ett bra band så jag förlåter dem.

Bubbli, du heter inte Dennis va? :mellow:

Du, din jekla crypt-rockare skrämmer mig med dina satan-quoteringar and stuff. Hu 

Ta det lugnt, jag är fortfarande snäll som ett lamm :mellow:

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så detta är altså "nya" hårdrockstråden?

Då vill jag tipsa om lite skivor:

Death - Symbolic.

Death - Leprosy.

Death - Individual thought patterns.

At the gates - Slaughter of the soul.

Death - The sound of perseverance.

Entombed - Wolverine blues.

Pantera - Cowboys from hell.

Väldigt bra skivor. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, den bästa metalen kommer ju främst från Sverige så det kanske inte är fullt så konstigt som du tror. Sen att svenskar är en av de första att göra death (mest melodisk death då) och black gör ju inte saken sämre.

Black-Metal föddes väl i Norge först av allt, tror jag. Ville bara påpeka. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen att svenskar är en av de första att göra death (mest melodisk death då) och black gör ju inte saken sämre.

Albums that first sounded like what is generally considered to be black metal today are considered to be the recordings of Bathory in the mid 1980s

Bathory, som bestod av min kusin, är svensk :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer System of a Down till sverige enbart vid Hultsfred?

Förövrigt tycker jag SOAD är världens bästa band, dock blir man ofta "påhoppad" med att det är ett "damp-band" och påståenden om att de flesta HATAR dem. Inte sant såklart, men finns det fler här som gillar dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...