Jump to content

Ny modding kille..


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Som Flamman säger är det inte det lättaste :unsure: 3ds max är inte helt enkelt att förstå om man inte har moddat något innan. Att sen få in den i Gta är också rätt svårt om man inte vet hur spelet funkar riktigt. Men du kan försöka att lära dig lite själv :P För att förklara skulle ta rätt lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet men jag kan nada... Finns det ingen hemsida eller nått som beskriver grunderna?

Du kanske ska börja med nåt lättare? Bara gör lite modeller. Ett lågpoly-hus eller nåt sånt. Sen när du kan det så kan du börja försöka få in det i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju alltid göra som dom flesta tror jag gör.

Börjar med att texturmodda, sedan vill gå vidare och modifiera (ex ta en bil o cabba) bilar, och sedan när man har dom grunderna försöker sig på att göra en helt ny bil :wub:

Eller som R2D2 sa, kanske lära sig bygga lätta hus, sedan försöka sig på att göra det lite mer kompliserat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej det låter bra men vilka program behöver man? Jag har cinema 4d som jag gör modeller i och sedan har jag 3d studio max som jag gör om modellen till ett dff format... Sen är det bara att döpa huset likadant som ett annat hus och skriva över det i .IMG Tool?

Ungefär så ja

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...