Jump to content

Installera bil i SA


JPracing
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag om det är någon här på forumet som har testat att installera en ny bil i GTA San Andreas och som har lust att förklara hur man gör och vilka program som behövs.

Vill nu inte ha några svar om SÖK eller något för det har jag gjort och jag har inte hittat något.

Det borde väll vara någon som har installerat som kan förklara lite snabbt hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sure. Du behöver IMG Tool 2.0, det kan du hitta här

Tänker bara förklara hur du sätter in de nya texturerna, inte hur du ändrar handlingen och så. Hur som helst,

1. Installera IMG Tool och öppna det.

2. Ladda hem valfri textur till en ny bil.

3. Öppna .zip eller .rar filen med WinRAR eller WinZIP, eller WinACE eller vad du föredrar.

4. Där inne hittar du troligtvis en .txd och en .dff fil. Zippa/rara ut dom någonstans där du lätt kommer åt dom, så som skrivbordet.

5. Öppna IMGTool och leta rätt på GTA3.img som du hittar i San Andreas/models har jag för mig... är inte 100%. Om du inte hittar så sök på GTA3 i inbyggda sökfunktionen i

Windows, och se till att filen ligger i San Andreas mapparna. Öppna den med IMGTool genom File -> Open eller CTRL + L och sen leta upp filen.

6. Välj sen Edit -> Find -> och sök på samma filnamn som filen du laddade hem heter. T.e.x. Infernus.txd och infernus.dff, ta backup på dessa för om ditt spel skulle krasha senare. Det gör du genom att markera filen och CTRL + E. Eller Commands -> Extract.

7. Markera sen t.e.x. infernus.txd. Efter det så Commands -> Replace eller CTRL + R, och ersätt den med den .txd:en du laddade hem, med samma namn. Gör sen samma sak med .dff-filen.

8. Commands -> Rebuild Archive. Det kan ta ett tag att göra det, men när det är färdigt så är du färdig. Stäng ner programmet och starta upp spelet och leta upp din nya textur på gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...