Jump to content

En BRA GUIDE en gång för alla!


cobb
 Share

Recommended Posts

Jag förstår inte varför det inte finns en tråd som heter "GUIDE OM HUR DU GÖR/GÖR OM EN BIL FRAM TILL ATT DU HAR DEN I SPELET" eller nåt??

Nästan alla på forumet blir asarga och säger att det finns 100-tals med trådar om det och att man ska söka. men grejen är den att det står typ bara om ett visst moment från "hela paketet" liksom, typ om ETT program, och inte alla som man måste ha. Det vore bättre om någon som kan detta skulle vara schysst och lägga upp en fin guide som visar hur man gör. Det är svårt för oss nybörjare, och jag är inte den enda som vill ha reda på detta som ni märkt!

Om nu någon skulle vara shysst och göra en guide så skriv en tydlig rubrik så ska ni se att ni kommer få många tack av alla oss som vill lära oss att göra bilar till san anreas! Efter att en bra guide kommit upp kommer allt detta tjatet att försvinna!!

Med vänlig hälsning

Martin

PS. Alla ni som säger att det finns massa med trådar, om det finns en komplett som är BRA, varför inte länka den då??? DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är betydligt mycket krångligare än så. Det krävs lite kunskaper i vissa program och innom GTA modding innan man bygger en bil. Läs alla trådar på GTA Forums, (enligt mig den ända plattsen där man kan lära sig modda). Om jag hadde varit bil moddare så hadde jag gjort en guide. Men nu är jag hus/grejs expert kan jag skriva en guide om hur man gör sådant istället. Gör det när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter bra, jag har bara hållit på med fordon så det skulle vara kul ifall man fick lära sig hur man gör med hus :(

Då kan du väll skriva en fordons guide -_-:blink: !?

EDIT: Hoppas inta att det gör något att min guide inehåller 3Ds Max 8 som e gansaka dyrt att köpa licens på :"> , tycker det är bättre än zmodeler.

Redigerad av oscarw_89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen direkt expert direkt, och så har jag inte gjort några bilar till sa p.g.a att man måste ha registerad verision av zmodeler eller 3ds max.

Men om det blir en bra guide av oscarw_89 så kanske man får ta och skaffa sig det.

´

edit

Men jag skulle kunna ta grunderna

det som behövs göra är:

*en 3d modell av ett fordon.

*när den är klar texturerar man modellen.

*sedan ska man sätta ut dummisar. (lättast att ta från den bilen man ska byta ut)

när det är gjort ska man fixa hiarkin(stavning) som är grupperna till de olika delarna på fordonet.

*sen exporterar man modellen till dff format och gör en textur fil av texturerna med tex txdworkshop.

någon får gärna ändra, fylla på listan ifall jag skrivit något som inte stämmer.

Redigerad av Jesper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen direkt expert direkt, och så har jag inte gjort några bilar till sa p.g.a att man måste ha registerad verision av zmodeler eller 3ds max.

Men om det blir en bra guide av oscarw_89 så kanske man får ta och skaffa sig det.

´

edit

Men jag skulle kunna ta grunderna

det som behövs göra är:

*en 3d modell av ett fordon.

*när den är klar texturerar man modellen.

*sedan ska man sätta ut dummisar. (lättast att ta från den bilen man ska byta ut)

när det är gjort ska man fixa hiarkin(stavning) som är grupperna till de olika delarna på fordonet.

*sen exporterar man modellen till dff format och gör en textur fil av texturerna med tex txdworkshop.

någon får gärna ändra, fylla på listan ifall jag skrivit något som inte stämmer.

Sosagt, det du precis sa uppfattar jag som

dopjgzpojp jsagjdflshjrl flhkljsdjhfd jhlfkkjslhfjdlh kldf :wub:

Alltså ingenting ... dummies? Hairkin? Svenska tack. xD

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...