Jump to content

Vice City Miss This Stuntfilm


Kane
 Share

Recommended Posts

Hade de verkligen rättigheterna till låtarna som var med i Miss This? Och alla andra stuntfilmer som har musik till, har de frågat om lov?

Jag är ingen jävla buster, som vill sätta dit er. Jag vill bara veta hur big deal det egentligen är med musik och så. För jag har nämligen gjort en radiokanal med musik på och vill gärna släppa den så att andra kan ladda ner den och höra!

Hur allvarligt är det att släppa en radiokanal med låtar som har lite prat över sig och desumtom är lite redklippta? Förresten har ju newgroundsfilmer m.m. (antagligen) låtar på deras filmer som de inte har rätten till att lägga ut gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade de verkligen rättigheterna till låtarna som var med i Miss This? Och alla andra stuntfilmer som har musik till, har de frågat om lov?

Jag är ingen jävla buster, som vill sätta dit er. Jag vill bara veta hur big deal det egentligen är med musik och så. För jag har nämligen gjort en radiokanal med musik på och vill gärna släppa den så att andra kan ladda ner den och höra!

Hur allvarligt är det att släppa en radiokanal med låtar som har lite prat över sig och desumtom är lite redklippta? Förresten har ju newgroundsfilmer m.m. (antagligen) låtar på deras filmer som de inte har rätten till att lägga ut gratis.

Är inte detta fel forum eller? borde nog vara i Musik,film och grafik. Hmm ja borde inte säga nåt hehe :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte detta fel forum eller? borde nog vara i Musik,film och grafik. Hmm ja borde inte säga nåt hehe :ermm:

Har du inget som rör tråden att säga till om så håll käften. Det finns nåt som heter report om du har klagomål, i det här fallet är tråden inte felpostad.

SnowstormGta: Frågar du ett skivbolag om du får sprida deras låtar på internet, vare sig som bakgrundsmusik i en stuntfilm eller i en "radiokanal" till ett spel utan att de får betalt för det kan du nog själv räkna ut vad svaret blir.

Folk bryr sig antagligen lika lite om att fråga om lov när det gäller sånna här saker som när de fildelar musik på DC. Risken att åka dit är minimal och skivbolaget kommer med största sannolikhet inte starta en rättslig process mot dig för att du använt deras låt i din stuntfilm, troligen får de aldrig ens reda på det.

Jag läste på antipiratbyrån att delar av verk också är skyddade av upphovsrätten så även om du har klippt och lagt till prat i låtarna får du inte sprida dem utan tillstånd. Om du tänker bry dig om det eller inte är upp till dig, här kommer du i alla fall inte få lägga upp radiokanalen.

Gör en radiokanal med egna låtar istället. Hur bra eller dåligt resultatet än blir tror jag att folk blir mer imponerade (antar att det är vad du suktar efter) än om du bara lägger upp en blandning med låtar från din mp3-samling med lite pålagt prat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tyckter det var fel forum. Eftersom detta är Vc forumet och det handlar om Rättigheter till Mp3 filer och vad ja vet s snackar han väl om SA.

Varför heter topicen "Vice City Miss This Stuntfilm" då?

Kanske det är en Vice City stuntfilm?

topicen kanske passar lika bra i Musik, film & grafik som i VCdelen,

så då valde han bara nån istället för att göra en här å en i M, f & g?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att suntfilmen jag snackade om heter Vice City Miss This!

Förresten... GTAsajten länkade till Miss This stuntfilmen när den kom. Skulle inte GTAsajten kunna länka till min kanal då?

By the way.... de som vill ha min kanal "utan olaglig musik" ;) kan kontakta mig på MSN. Så skickar jag över den "musik fria" kanalen. :o

Redigerad av Kane
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...