Jump to content

Program som gör låtar mindre?


RavenE
 Share

Recommended Posts

På vilket sätt är ogg bättre?

Det låter oftast bättre än mp3 om man har mp3 och ogg på samma bitrate.

Den tar mindre processorkraft\batteri om man har mp3spelare att spela upp.

Öppet format = vem som helst kan använda det.

Kan gå från runt 30 till 600 i bitrate (fast den använder något annat istället för bitrate, man bestämmer en nivå eller hur jag nu ska förklara det).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! tack! det där med öppet format visste jag sen innan. fast det är ju igentligen skit samma. inge nsom bryr sig om man får avända mp3 till att komprimera sina låtar eller inte.

On track: jag använder Alive mp3 converter för att konvändera/ändra bitrate på låtar. funkar klockrent, fast interfacen är asful

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! tack! det där med öppet format visste jag sen innan. fast det är ju igentligen skit samma. inge nsom bryr sig om man får avända mp3 till att komprimera sina låtar eller inte.

On track: jag använder Alive mp3 converter för att konvändera/ändra bitrate på låtar. funkar klockrent, fast interfacen är asful

Man får använda mp3 hur man vill, men dom som gör program som konverterar till mp3 måste ha licens och blabla.

Fast det bryr sig ingen om ändå, förutom dom stora företagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa Blaze Media Pro!!

Men tänk bara på att ta Mono, 16 KHZ och 16 kbps.

Låten du kompresserar kommer säkert ta 504 kb

Och kommer att låta skit.....

Vilka program måste man ha licens för? Dom som spelar eller dom som konverterar/skapar?

Ogg=ingen licens för någon.

Mp3=ingentligen ska det vara licens för allt vad jag vet, men dom flesta freewareprogrammen som har stöd för mp3 har inte licens\använder andra licenserade program för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...