Jump to content

Techno


Elander
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

:lol: Om Elonka är jag,så har du jävligt fel om att jag är "nybörjare"

jag kan alla sorterna,vad dom heter och allt.

jag tänkte mest all technosorter,iställer för att räkna upp alla.

jag gillar mest happy hardcore!

Om du säger så så är du nybörjare, för "alla technosorter" är inte all elektronisk musik, utan bara olika riktningar innom techno. happy hardcore skulle inte jag kalla techno.

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Har varit på flera techno partyn och lyssnat på flera världskända techno DJ-s live, bland andra: ADAM BEYER, JEFF MILLS, RICHIE HAWTIN, SVEN WITTAKIND, CHRISTIAN SMITH, SURGEON, SPACE DJz, SVEN VÄTH... ^_^

Det bästa var nog med Jeff Mills, fy vilken trollkarl han är!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eftersom att all techno är sammankopplad med trance så väljer jag inte att kalla de få saker som man kallar för techno som jag lyssnar på för techno utan istället avart till techno för techno kan vara jäkligt bra och då talar jag om saker som Legowelt Catnip Luke Eargoogle och andra göteborgskickers som ser för mycket på Klaus Kinski och sitter i sina wannabe-källare och kastar ihop plastbeats med en massa bas och lite synth men best utav alla (avarter till) technoartister är så klart Pet Shop Boys

nytt stycke styckesindelning nästan

Pet Shop Boys är det bästa som har hänt mig dig och alla andra iom. att det är så jäkla underbar techno och dance och house och pop på samma gång och jag älskar Yesterday When I Was Mad mer än allt som alla andra människor någonsin har gjort (och det gäller exakt alla alla alla) men det finns även en fransk liten housedrottning som är underbar som kallar sig Ada som gör jättebasig underbar technohouse som dunkar på dunkar på dunkar på och det är jättehärligt då den perforerar dina örhål

Asphalt. 7".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grabbar har kollat igenom denna topic lite och nästan alla låtar som ni har skrivit är trance låtar.. och inte techno..

Denna flash förklarar lite mera. Här får ni höra vad techno är och vad trance är. OBS! tar typ 2min innan den laddas upp.. http://www.pegla.com/rubrike/peglatjedna.asp?p=98

Version 2.5 av hans guide, på snabbare server: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@okka

Petshop boys är inte techno.. utan eurodance.. Techno är tex ADAM BEYER, JEFF MILLS, JOEL MULL, SVEN VÄTH, RICHIE HAWTIN, SAMUEL L SESSIONS, SLOBODAN, GLENN WILSON, BEN SIMS, GAETANO PARISIO mm mm mm..

Har du någonsin hört äkta techno??

Ladda ner RICHIE HAWTINS "ORANGE" HÄR!

downloadslinken finns längst ner på sidan under reklamen..

Redigerad av tojo909
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@okka

Petshop boys är inte techno.. utan eurodance.. Techno är tex ADAM BEYER, JEFF MILLS, JOEL MULL, SVEN VÄTH, RICHIE HAWTIN, SAMUEL L SESSIONS, SLOBODAN, GLENN WILSON, BEN SIMS, GAETANO PARISIO mm mm mm..

Har du någonsin hört äkta techno??

Ladda ner RICHIE HAWTINS "ORANGE" HÄR!

downloadslinken finns längst ner på sidan under reklamen..

Jag sade avart.

Observera: avart.

Och Very är väldigt techno. Och jag bryr mig inte om vad som är techno eller ej. Jag gillar ändå inte techno.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...