Jump to content

SA ultimate Editor och SA handling Editor?


_EmiL_
 Share

Recommended Posts

Hur får man igång SA ultimate Editor och SA handling editor... Har sökt och har gjort som det står..men det funkar inte...

Sa handling editor öppnar du genom att du laddar handling.cfg

skriv så här när du skall ladda filen:

C:\Program\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\handling.cfg

^_^

Vet ej om det andra programet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Hej, jag har laddat ner SA Ultimate Editor. När jag har installerat det och ska starta det kommer det upp en ruta där det står: Run-time Error "356000"

Index out of bounds.

Kan någon hjälpa mig?? :'(

Hittade en nu :lol:

Samma sak för mig... :'(

Ibland står det "Index out of bounds" och olika fel... :lol:

Och när jag väl fick igång det så kan jag inte göra om vissa bilar. :lol:

Dessutom kan man inte trycka på båtarna, flugplanen eller motorcyklarna. det står som om man ska kunna de...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

De står Sa handling editor på topicen, så skriver här istället för att göra en helt ny.

Jag försöker göra vissa bilar till bra drifting bilar, jag har laddat ner "ultimate drifting" eller vad den hette från en sida, men det blir ändå inte bra, för det går knappt att svänga me bilarna, t.ex göra runda ringar, den vill bara gå rakt fram, och om man handbromsar så svänger den lite, men den vill tillbaka rakt fram direkt igen, alltså jag vill ha en U sväng lätt. Lika när jag kör i höga hastigheter då om man svänger så vrider sig hjulen knappt.

Någon som vet vart man ändrar det i handlings filen? med handling editor, jag har testat i flera dagar nu att få det bra men lyckas inte. MVH

Eller om någon vet en sida eller topic om vart de står vad allt betyder i Handling editor, vad sakerna gör om man ändrar på dom.

post-12028-1169917782_thumb.jpg

Redigerad av Jaffao
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

tja är ny här på forumet. men har syslat en hel del med "handling filen".

om ni vill drifta så fins det 4 stycken grejer ni behöver ändra på.

1. Traction multipler (den bestämer hur mycket fäste dom EJ drivande hjulen har.)

(Sifrorna i den rutan bör sänkas om du vill drifta. jag bruka ha runt 0.55 där)

2. Traction Loss (den bestämer hur mycket fäste dom DRIVANDE hjulen har.)

(där brukar jag ha 0.62)

3. Engine Accelaration (ja de står ju vad den e till för. men för er som har svårt för engelska så är det bilens accelaration.) (brukar ha runt 29.0 där.)

4. Stearing Lock (det är bilens styr radie, dvs. hur mycket bilen fram hjul vinklar sig när du svänger.)

(där bruka jag ha 50.0, Det här e viktig för hat kunna styra upp bilen från driften.)

Ja det va vel det. dom siffror jag skrivit ut kanke inte passar allas kör stil. Men det är bara att prova sig fram.

Jo föresten ni kan prova att ändra på Turn Mass om ni vill det är bilens vikt.

det va alt, undrar ni något e det bara och fråga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...