Jump to content

Digital Videokamera?


Kalan
 Share

Recommended Posts

Jag hade tänkt införskaffa mig en digital videokamera för privat bruk. För tillfället har jag bara en digitalkamera med väldigt låg upplösning när man filmar, och söker därför en digital videokamera med högre upplösning. Helst över 640x480 och minst 25fps. Jag behöver inget extra krafs, utan bara möjlighet att filma. Dock vill jag ha USB- eller USB 2.0-anslutning, lättanvänt filformat på filmklippen, lagom stort minne och en bra skärm. Gärna ett kamerastativ också!

Så ge gärna tips om bra och lättanvända kameror (och kanske också exempel på var man kan köpa dem) som helst inte kostar alldeles för mycket pengar. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ööh, min digitalkamera är bätter än de krav du ställer... och den suger :P:shifty:

Om du ska ha en Digital Videokamera ska du köpa en riktigt Digital Videokamera... inte en Digital Videokamera med kassettband, så kallad DV-Kamera!!!!

Altså köp RIKTIG digital-videokamera, tex. med antingen DVD skivor eller Hårrdisk som lagrings-medium.... ;)

Jag skulle rekomendera DVD för då är det bara att stoppa in skivan i spelaren och kolla... dessutom är hårrdiskutrymmet begränsat.... medan du kan köpa hur många DVD skivor som helst -_-

Jag ska själv köpa en DVD eller Hårdisk kamera snart... kollar lite nu.... rekomenderar om jag hittar nån bra ;):D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ööh, min digitalkamera är bätter än de krav du ställer... och den suger :P:shifty:

Om du ska ha en Digital Videokamera ska du köpa en riktigt Digital Videokamera... inte en Digital Videokamera med kassettband, så kallad DV-Kamera!!!!

Altså köp RIKTIG digital-videokamera, tex. med antingen DVD skivor eller Hårrdisk som lagrings-medium.... ;)

Jag skulle rekomendera DVD för då är det bara att stoppa in skivan i spelaren och kolla... dessutom är hårrdiskutrymmet begränsat.... medan du kan köpa hur många DVD skivor som helst -_-

Jag ska själv köpa en DVD eller Hårdisk kamera snart... kollar lite nu.... rekomenderar om jag hittar nån bra ;):D

Jo, jag hade tänkt mig en kamera med hårddisk eller dvd. Vad har du för kamera och vad är det för märke och pris?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en kamera nu ;)

ARHHRHRHHAHHAAHAA :shifty:

Det går ju ffs inte kopiera länkar!!!!!! -_-;):D

SKIT INTERNET eller nåt... kan vara fel på datorn också....

Kameran som jag hittade heter:

ARGEHEHEGAGYAHAHGHA :P

Det går ju inti kopiera nåt jU!!!!!!

Aja den heter: Logitec Pocket Video 550

;)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DUBBELPOST :shifty:

Jo, jag hade tänkt mig en kamera med hårddisk eller dvd. Vad har du för kamera och vad är det för märke och pris?

Den jag ska ha är inte en sån enlel som jag rekomenderarde... jag ska ha en med massa extra funktioner ;D

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DUBBELPOST :shifty:

Den jag ska ha är inte en sån enlel som jag rekomenderarde... jag ska ha en med massa extra funktioner ;D

Vad är det för extra funktioner då? Jag hittade en del kameror med inbyggd mp3-spelare och annat krafs, men jag vill ha kamera för pengarna, om du förstår vad jag menar. -_-

Vilket ställe är det bäst att köpa digitala videokameror ifrån då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för extra funktioner då? Jag hittade en del kameror med inbyggd mp3-spelare och annat krafs, men jag vill ha kamera för pengarna, om du förstår vad jag menar. :shifty:

Vilket ställe är det bäst att köpa digitala videokameror ifrån då?

ZOOM bland annat är väldigt bra att ha -_-

Köp där det är billigast... typ beställa från nån sida är bäst! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ZOOM bland annat är väldigt bra att ha :)

Köp där det är billigast... typ beställa från nån sida är bäst! :)

Jo, zoom-funktion är klart att jag vill ha också. Men de extra funktionerna jag syftade på var till exempel möjligheten att även kunna spela upp mp3-låtar och annat som inte har något med själva kameran att göra. ;) Jag vill helst bara ha kamera för pengarna, om du örstår vad jag menar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, zoom-funktion är klart att jag vill ha också. Men de extra funktionerna jag syftade på var till exempel möjligheten att även kunna spela upp mp3-låtar och annat som inte har något med själva kameran att göra. :) Jag vill helst bara ha kamera för pengarna, om du örstår vad jag menar. :D

Det kan du fixa sedan i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på allt som du skrivit tycker jag att du inte ska satsa på en billigt skit-DVD kamera utan en bra DVD-kamera! ^_^

Zoom är inte standard nej!,

såg att "specialfunktionerna" du talade om var väldigt seciella.... aå apeciella att de nästan inte finns ändå :D

Sammanfattat tycker jag att du ska köpa en DVD-kamera för runt 3000:- för att få en bra kamera med "specialgrejjor" som zoom nightshoot EV.kom, Whitebalance.. osv...

Ska försöka länka till den jag tänkte skaffa... jag kan rekomendera att den är bra, eftersom jag kan en del om sånt :( och har tagit många mina bilder och filmer ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Vill börja posten med att säga: "Förlåt att jag öppnar tråden på nytt" (den här är ändå snart 1 år gammal).

Men jag ska köpa en ny digitalkamera, och grejen är den att jag inte vet nånting om sånt...:P;) Vill ha en som kan ta bilder med bra kvalité, och att man kan filma in små klipp med... Har ni några förslag på digitalkameror som ni rekomenderar? Den får inte överskrida 4000 kr.

Edit: Flummigt nog läste jag inte topicens namn så tydligt :):P:> :> :>(w00t)

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...