Jump to content

MUMS!


.:Gurkan:.
 Share

Recommended Posts

Grekisk matkultur

Grekland så är det vanligast att man äter mycket färska råvaror som odlas i

överflöd. Man äter inte mycket kött i Grekland förutom det populära lammköttet.

Fisk finns också i överflöd och de vanligaste rätterna är Mullus och

bläckfisk. Grekerna lagar ofta sina huvudrätter tillsammans med olika grönsaker som aubergine, pumpa, spenat, kronärtskockor och olika rotfrukter. En grekisk sallad äts till alla mål. Sötsaker som är tillverkade av nötter, kryddor och honung är grekerna mycket förtjusta i.

Anledningen till att grekerna äter mycket färska grönsaker är att det är mycket varmt där. Grekerna äter mycket lamm och får kött på grund av att deras jordbruk passar för får och grönsaksodling. Man kan i stort sett säga att den grekiska matkulturen rättar sig efter årstiderna.

Tack vare att grekerna äter mycket frukt och grönsaker så är de inte feta. Men de får i sig de näringsämnen som behövs, så de är inte undernärda heller.

Grekland importerar inte mycket. Det mesta som äts där är eget producerat.

Grekerna har ett stort överflöd på grönsaker, frukt och fisk. Därför exporterar

dom en del.

En annan förutsättning om man åker till Grekland är att man gillar frukt, lamm

och vitlök. Det är det som det äts mest av i landet.

Kallas de här spam? :blink::P:(B):huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan är detta för topic .:Gurkan:.? för det första så är den helt meningslös, för det andra så ligger den i fel forum.

och för det tredje, det är mot reglerna att ha mer än ett konto på GTAsajten. Du har en chans att förklara dig i denna topicen "The Stuntman", annars åker du ut här ifrån

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@SAAB ´Det var kanska länga sedan jag skrev den där, typ i 7, nu går jag i 9, men tack ändå....Och om det där med två konton, det vet jag inget om. Om någon MOD kunde säga namnet så kanske jag kan svara, för jag kommer inte ihåg något om ett andra konto,men men :unsure:

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...
Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...