Jump to content

Hot 105 Radio


Tux
 Share

Recommended Posts

HOT 105 RADIO With Jazz N Mount

Som ni kan se så har jag och Jazzy öppnat en ny Radio med dom bästa Rap och Hip-Hop låtarna!.

Vi har inte bestämt nån speciel tid på när vi har öppet men kolla in så ofta du kan, då kanske vi är igång! ^_^

Ni kanske undrar nu varför jag gjort en topic, jo för att jag ville fråga er kära HipHopare om vad ni tycker om Radion och Designen på HOT105RADIO.Tk.

// MvH Jazz & Tux!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HOT 105 RADIO With Jazz N Mount

Som ni kan se så har jag och Jazzy öppnat en ny Radio med dom bästa Rap och Hip-Hop låtarna!.

Vi har inte bestämt nån speciel tid på när vi har öppet men kolla in så ofta du kan, då kanske vi är igång! ^_^

Ni kanske undrar nu varför jag gjort en topic, jo för att jag ville fråga er kära HipHopare om vad ni tycker om Radion och Designen på HOT105RADIO.Tk.

// MvH Jazz & Tux!

Himla snygg sida.

Har inte lyssnat, och ska nog inte, eftersom hiphop inte är min sorts musik, men lägger in en gissning på att ni inte har tillstånd av musikerna som ni spelar....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Himla snygg sida.

Har inte lyssnat, och ska nog inte, eftersom hiphop inte är min sorts musik, men lägger in en gissning på att ni inte har tillstånd av musikerna som ni spelar....

Har du tillåtelse från banden och ladda ner din musik du då? - Nej, just det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det upphovsrättsskyddad musik måste ni ha en STIM-licens för att radion skall vara laglig.

Eftersom att STIM-licenserna kostar någorlunda mycket gissar jag på att ni inte har en, alltså spelar ni musik olagligt.

Me no like.

Designen var okej, inget avancerat och inga menyer - lättåtkomligt.

Dock är det inte bra med vit text eftersom att bakgrunden är ljus på vissa ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock är det inte bra med vit text eftersom att bakgrunden är ljus på vissa ställen.

Mm... jag försökte fixa problemet men gick inte, så det får vara som den är. ^_^

EDIT: är det ochså olagligt om man spelar låtar från köpta CDn? :P

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, om nån lyssnar på radion förutom du då.

Men dumma lag... Dumma sverige ochså! ^_^ Jag slår vad om att man kan spela vilka låtar som helst i Irak :P

Jag undrar om folk ens köper nån så kallad STIM license... liksom... om den är dyr som xPisc sa så... host :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men dumma lag... Dumma sverige ochså! ^_^ Jag slår vad om att man kan spela vilka låtar som helst i Irak :P

Jag undrar om folk ens köper nån så kallad STIM license... liksom... om den är dyr som xPisc sa så... host :P

Det farliga när du sänder radio är ju att folk kan spåra upp dig... dvs om du kör på en egen server. Annars kan dem nog det iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Är vi ihop nu? ^_^

Jag menar att om du nu sänder musik utan att ha betalat någon snuskig STIM-licens kanske folk blir arga. Vågar man det? Nee, det känns onödigt. Dock så finns det alltid frilansande band?

Vi är ente ihop! :P

Och var finns dessa band? :P Men säg fan ente att det är Svenska band! då bannar jag mig själv ! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är ente ihop! :P

Och var finns dessa band? ^_^ Men säg fan ente att det är Svenska band! då bannar jag mig själv ! :P

Jag vet inte var. De finns väl överallt. Med frilansande band så menar jag ett gäng ungdommar som spelar in musik och ger ut gratis på sina hemsidor. Då är det bara att fråga dem om man får spela deras musik, och de går med på det - de vill ju bara att folk ska höra deras musik mer än att tjäna pengar på det :P

(Så säger iallafall min kära bror och hans jazzband)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte var. De finns väl överallt. Med frilansande band så menar jag ett gäng ungdommar som spelar in musik och ger ut gratis på sina hemsidor. Då är det bara att fråga dem om man får spela deras musik, och de går med på det - de vill ju bara att folk ska höra deras musik mer än att tjäna pengar på det :P

(Så säger iallafall min kära bror och hans jazzband)

Jag laddade ner musik nu precis från www.download.com ... det är väl lagligt? det står ju Free Mp3 Music... så.... eller? jag måste liksom veta ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag laddade ner musik nu precis från www.download.com ... det är väl lagligt? det står ju Free Mp3 Music... så.... eller? jag måste liksom veta ^_^

Om det är copyrightade artister så vet jag inte. Annars så bör det ju vara det. Läs på download.com om det står något - det bör det göra :P

Någon FAQ-avdelning eller så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är copyrightade artister så vet jag inte. Annars så bör det ju vara det. Läs på download.com om det står något - det bör det göra :P

Någon FAQ-avdelning eller så

Orka leta... det måste vara lagligt om jag laddar ner det Gratis från download.com

så... nu har jag 12 låtar som jag kan spela i radion! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...