Jump to content

D-Link AirPlus XtremeG+DI-624+


Bosse
 Share

Recommended Posts

Tjo!

Mitt problem:

Jag har precis fått mitt internet hemma och är självklart glad över det.

Så har vi två datorer i huset, min på ovanvåningen och fars där nere och nu kör vi router.

Vi har ett problem på båda datorerna, skulle tro att det är routern med tanke på att det gör likadant på båda och det händer inte om vi bara har modem -> dator.

Har märkt att internet lägger ner rätt ofta, ca 4-5 ggr om dan. Men tänkte inte mer på det för att vi hade inte kopplat i första jacket ( med vilje, svårt att komma åt) så vi körde på bara. Men nu har vi kopplat det rätt..

Första gångerna hände det bara när jag spelade, nu har jag sett när det händer och jag sitter Windows. Den rutan, "nätverkskabel inte ansluten", kommer fram och försvinner lika snabbt igen. Då laggar jag ur från vent, irc, msn men internet funkar direkt igen...

Det är en D-Link AirPlus XtremeG+DI-624+ som jag har och undrar såklart, vad göra?

Hoppas jag inte skrev fel, har läst igenom och så. Och självklart, jag har sökt men hittade inte...

/Bosse

Edit: Btw, laggar ut helt från t.ex. CS vilket är jäkligt jobbigt..

Redigerad av Bosse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bosse din mupp, köp inte samma router som mig ^^

Har också den.. besviken på den..

När jag mäter hastigheten med kabel så går det i 14mbit.. Och när jag mäter med de trådlösa så går de i 4-6mbit (w00t)

Nån annan som har samma problem?

BTW, så har jag också blivit disconnectad lite då och då.. Inte i början, men efter 2-3 veckor så började det..

Edit:

Har pratat med D-Link support och dom säger att andra saker i närheten kan störa (sladdlösa tagentbord och möss t.ex.) Men även när allt annat går de slött, oavsett hur nära antennen man är :wub:

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog löst mitt problem tror jag... Det är ett program som pingar routern med jämna mellanrum, som håller kopplingen igång. Tycker att det låter konstigt med tanke på att jag har tankat, spelat och varit på msn osv när det gått ner innan...

Men jag körde in programmet igår och det hade inte gått ner inatt...

T.o.m. en svensk som gjort det: http://www.lfdomain.com/prgConnectionKeeperWin.php

Hoppas det funkar för er, iaf KalleR!

Redigerad av Bosse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog löst mitt problem tror jag... Det är ett program som pingar routern med jämna mellanrum, som håller kopplingen igång. Tycker att det låter konstigt med tanke på att jag har tankat, spelat och varit på msn osv när det gått ner innan...

Men jag körde in programmet igår och det hade inte gått ner inatt...

T.o.m. en svensk som gjort det: http://www.lfdomain.com/prgConnectionKeeperWin.php

Hoppas det funkar för er, iaf KalleR!

Har ni testat med det ?

Det funkar fortfarande för mig :wacko:

Som du sa om WoW, det är rätt taskigt att man laggar ut helt. Spear själv cs, sitter på irc, ventrilo och msn. Man åker ju ut helt från allt... Lite jobbigt.

Men testa programmet! Borde ju funka för er oxå.

Förresten, det är ingen som skrivit att man kan uppdatera sin Firmware. Själv vet jag inte vad det är riktigt, men det kanske kan lösa problem det oxå. Finns på D-link´s sida...

Redigerad av Bosse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...