Jump to content

Hjälp med läxa


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ja, vi har fått se en bild i skolan med en kvinna och en liten unge springandes i motvind på. Nu ska vi skriva en berättelse om denna kvinna, ca ett A4 på dator stor.. Helt fritt, man får skriva vad man vill, men man måste skriva vad som hände innan det som sker på bilden, det som händer just på bilden och det efter..

Jag har total brist på ideer, någon som har något förslag vad det kan handla om?

Endast seriösa svar

Tack på förhand :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla sluta med dessa trådar, detta är inget läxforum..

Fråga mamma eller pappa nästa gång.

Ja visst, om dom hade varit hemma.. Jag tänkte fråga i Homeworks-topicen men många andra har ju skapat läx-trådar utan att få nån skit så jag tänkte att det var bättre att göra det.. Jaja, tack för hjälpen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja visst, om dom hade varit hemma.. Jag tänkte fråga i Homeworks-topicen men många andra har ju skapat läx-trådar utan att få nån skit så jag tänkte att det var bättre att göra det.. Jaja, tack för hjälpen :rolleyes:

Nej, men denna var droppen som fick bägaren att rinna över. Men nu är det gjort, ingen idé att bråka om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sturegatan 19. Mitt ute i ingenstans låg det. Snart var hon framme, det var väl ett par minuter kvar. Hon hade kört taxi i 5 år snart, i början var det bara ett extraknäck för att tjäna lite välbehövliga extrapengar men det utvecklades efter att hon hade studerat klart till hennes jobb. Hon måste skaffa ett riktigt jobb snart, att köra taxi i Borås dög inte.

Hon var framme nu, det var en liten pojke och en gammal tant som stod och väntade.

Hon hoppade ut, hälsade och öppnade bakdörren till pojken och framdörren till tanten.

- Oh nej, jag ska inte med, förklarade tanten. Detta är mitt barnbarn Jonas, han har varit och hälsat på farmor och nu ska han tillbaks till stan.

- Jahaja, och vad heter gatan du bor på då? sa Maria samtidigt som hon vände sig mot Jonas.

Han var kanske 3 år gammal, förslående söt med brunt halvlockigt hår och stora ögon.

Han öppnade munnen för att svara men den nu irriterande tanten hann i mellan:

- Odenplan, hans pappa kommer stå där och vänta.

- Okej Jonas, ska vi köra då?

Han svarade med en nick, och hoppade in i den svarta Volvon. Han vinkade hejdå till farmor när hon började köra.

Resan skulle ta ett tag, hon kollade på klockan på sin mobil, den var kvart över fem. De skulle vara framme runt halv. Det hade börjat skymma, det var ju vinter nu.

----------------------

Har skrivit sådär nu, hur ska jag fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sturegatan 19. Mitt ute i ingenstans låg det. Snart var hon framme, det var väl ett par minuter kvar. Hon hade kört taxi i 5 år snart, i början var det bara ett extraknäck för att tjäna lite välbehövliga extrapengar men det utvecklades efter att hon hade studerat klart till hennes jobb. Hon måste skaffa ett riktigt jobb snart, att köra taxi i Borås dög inte.

Hon var framme nu, det var en liten pojke och en gammal tant som stod och väntade.

Hon hoppade ut, hälsade och öppnade bakdörren till pojken och framdörren till tanten.

- Oh nej, jag ska inte med, förklarade tanten. Detta är mitt barnbarn Jonas, han har varit och hälsat på farmor och nu ska han tillbaks till stan.

- Jahaja, och vad heter gatan du bor på då? sa Maria samtidigt som hon vände sig mot Jonas.

Han var kanske 3 år gammal, förslående söt med brunt halvlockigt hår och stora ögon.

Han öppnade munnen för att svara men den nu irriterande tanten hann i mellan:

- Odenplan, hans pappa kommer stå där och vänta.

- Okej Jonas, ska vi köra då?

Han svarade med en nick, och hoppade in i den svarta Volvon. Han vinkade hejdå till farmor när hon började köra.

Resan skulle ta ett tag, hon kollade på klockan på sin mobil, den var kvart över fem. De skulle vara framme runt halv. Det hade börjat skymma, det var ju vinter nu.

----------------------

Har skrivit sådär nu, hur ska jag fortsätta?

Under resan blev de överfallna och hon och Jonas sprang i motvind och kontaktade polisen som försökte lösa fallet...

Kanske försökte de kidnappa Jonas? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sturegatan 19. Mitt ute i ingenstans låg det. Snart var hon framme, det var väl ett par minuter kvar. Hon hade kört taxi i 5 år snart, i början var det bara ett extraknäck för att tjäna lite välbehövliga extrapengar ( Onödigt att använda ordet "extra" två gånger i samma mening.) men det utvecklades efter att hon hade studerat klart till hennes jobb. Hon måste skaffa ett riktigt jobb snart, att köra taxi i Borås dög inte.

Hon var framme nu, det var en liten pojke och en gammal tant som stod och väntade.

Hon hoppade ut, hälsade och öppnade bakdörren till pojken och framdörren till tanten.

- Oh nej, jag ska inte med, förklarade tanten. Detta (Skriv "det här", istället- det låter bättre) är mitt barnbarn Jonas, han har varit och hälsat på farmor och nu ska han tillbaks(Tillbaka) till stan.

- Jahaja, och vad heter gatan du bor på då? sa(Frågade) Maria samtidigt som hon vände sig mot Jonas.

Han var kanske 3 år gammal, förslående söt med brunt halvlockigt(Förvirrande ordval- skriv exempelvis lätt lockigt istället.) hår och stora ögon.

Han öppnade munnen för att svara men den nu irriterande tanten hann i mellan(Emellan.):

- Odenplan, hans pappa kommer stå där och vänta.

- Okej Jonas, ska vi köra(Åka, såvida Jonas inte tagit körkort.) då?

Han svarade med en nick(Nickning.), och hoppade in i den svarta Volvon. Han vinkade hejdå till farmor när hon började köra.(Det låter som om farmor ska köra- skriv "när Maria började köra" istället.)

   

Resan skulle ta ett  tag, hon kollade på klockan på sin mobil, den var kvart över fem. De skulle vara framme runt halv. Det hade börjat skymma, det var ju vinter nu.

----------------------

Har skrivit sådär nu, hur ska jag fortsätta?

Att hjälpa dig brainstorma tänker jag inte göra, men jag har kollat igenom vad du skrivit lite. Alla feta bokstäver är fel du gjort, och den snedskrivna texten förklarar vad som är fel. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...