Jump to content

Angående femenism...


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag har inget speciellt emot jämställdhet mellan könen. Men seriöst, var är feminismen på väg? För några år sen var det en liten grej som innebar lika lön, lika behandling, etc av män och kvinnor. Sen sa det bara "PANG!" så var feminism en jättegrej som numera innebär total utrotning av världens alla män (observera att jag medvetet överdriver).

Tycker att inget har skadat feminism mer än FI. Dom är rent utsagt patetiska i mina ögon. Först och främst - varför väljer dom förkortningen "FI"? En del kanske känner till det är betäckning för fiende/fienden inom det militära. Iofs är dom ju nästan en fiende. En annan sak som inte går ihop för mig är att dom påstår att kvinnor är lika bra som män, men samtidigt anser att alla män är svin? Och, oja. FI tycker män är svin. Lyssna bara på deras kampsång...

http://media.putfile.com/ficheer

EDIT: Förlåt för felstavningarna. Skrev det här klockan tre inatt. ;)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Du har en poäng där, tycker också det har gått för lågnt. såg att Opera hadde något gegga om hur den perfekta mannen skulle vara.han skulle diska, tvätta lagga mat och allt, rena 1800-talet fast omvänt.

skulle inte förvåna mig om det blir så heller ;)

men som tur är finns "the man show" ett TV program som håller männen på sin plats och kvonnorna på sin ;):P

post-22-1127715519_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, nu tycker Siana att jag är jätteirriterande här, men nu kommer jag med min superfeminism och ställer allt till rätta igen...

Det som Fi håller på med är inte feminism (det kanske är det där femenism som du pratar om? Vad är det egentligen? Något hemsnickrat?) det är manshateri. De som är aktiva i Fi är konstiga människor, som egentligen inte vet vad de snackar om. Feminism = lika för alla = ekvalism. Så det så. Kan vi kasta bort den här tråden nu, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som Fi håller på med är inte feminism (det kanske är det där femenism som du pratar om? Vad är det egentligen? Något hemsnickrat?) det är manshateri. De som är aktiva i Fi är konstiga människor, som egentligen inte vet vad de snackar om. Feminism = lika för alla = ekvalism. Så det så. Kan vi kasta bort den här tråden nu, eller?

Exakt... Ut med manshatarna och in med riktiga feminister.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om så, varför är hon inte redan chef?

Mannen kanske har varit chef sedan innan hon kom dit, finns flertal scenarion.

Kanske är så att de är nöjda med hur han arbetar och inte vill ändra på det, även om det finns bättre personer - trygghet bland personalen, byter man såfort någon är bättre skapas det inte trygghet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FI är ingenting, de kommer inte att överleva, och de enda som kommer rösta på dom är släktingar och vänner till deras medlemmar och möjligtvis dom själva om dom kommer undan med fusk. Korkade manshatare som bara förolämpar sitt eget s.k "intellekt" genom att bete sig som de gör.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns någon kröniker på Aftonbladet eller Expressen som är medlem i FI. Hon säger bland det dummaste jag hört, som t. ex att alla kvinnor som ligger med män är förrädare. Är det inte att stärka fördomen om att de flesta feminister är lesbiska (vilket inte är sant)?

Sen har ju inte partiet någon ställning i alla miljö, EU, försvarfrågor m.m. Allt de vill är att ge kvinnor makten och så var det något mer vilket jag inte kommer ihåg, tror att det var att avsätta kungen(?) ;)

Jag tycker själv att det ska vara jämställt i samhället, men FI överdriver. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla feminister dom kan dra åt helvete!!!

Snälla lilla vän. Tänk. Läs igenom vad du nyss skrev. Tänk igen.

Om du börjar inse din egen idioti och känner själväckel frodas i munnen, så kan du jubla =) Annars, nå...synd.

-------------

Fi är, som alla tidigare talare har sagt, inte feminister av ordets sanna innebörd. Dom försöker införa (och vända på) ett forntida samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...