Jump to content

Leisure Suit Larry


IceCandy
 Share

Recommended Posts

Jag vet att det redan finns trådar där man diskuterar spelet, men har ingen lust att dra upp en gammal tråd.

Har en fråga om en grej i spelet. Det är så att alla videosekvenser eller vad man skall kalla det för är jättehackiga, både ljudet och bilden. allt stannar, och ljudet hackar, sen så rör sig bilden igen, och ljudet ändras efter kanske 10 sek, också stannar allt igen, åsså håller det på så. Undrar vad man kan göra åt det? Kunde inte hitta några inställningar för det hela under options, och skivan har inga repor så det kan ju inte vara därför det hackar. Hackar alltså bara under mellansekvenserna, inte annars i spelet. (Med mellansekvenserna menar jag tex när den där grottbruden Zanna flyger iväg och sådant.) Nån som vet vad som kan göras åt saken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ati.

Okey, du kan ju testa tanka dom senaste från Ati(Direktlänk: https://support.ati.com/ics/support/default...&questionID=640)

Du kan också använda "omegas drivrutiner"(vilket jag själv gör) Dom kan du hämta på www.omegadrivers.net.

*edit, När jag köpte mitt atikort så följde det med drivrutiner på skivan.

Redigerad av ZliPp
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, du kan ju testa tanka dom senaste från Ati(Direktlänk: https://support.ati.com/ics/support/default...&questionID=640)

Du kan också använda "omegas drivrutiner"(vilket jag själv gör) Dom kan du hämta på www.omegadrivers.net.

Testar med grejerna från den förstnämnda sidan. Valde den som det bara stog With control panel på, istället för Catalyst control center. Det spelar ingen större roll hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju alltid skicka ett e-mail till " Vivendi Universal Games "( :D ) och fråga... Eller... Äh! Har slut på idéer. :D

Jag stämmer dem! ;)

Nej, men om det inte finns något särskillt att göra åt saken kan jag ju likaväl fråga nånting annat: Hur tar man kort? Läste att man skulle trycka på P förut, men har inte testat än, så kan ju fråga här med. (Ifall jag upptäcker att P inte var rätt knapp ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...