Jump to content

.trött på firefox download..


^MeTaNoLiC^
 Share

Recommended Posts

@Metanolic: Varför envisas du med att sätta en punkt framför varje inlägg, så att du kan skriva med liten bokstav? :P

Själv har jag skaffat FF, visst, nog går det snabbare, men jag tycker det är jävligt jobbigt faktiskt.

1. Den jobbiga skiten med "flikarna" som bara tornar upp sig snabbt som fan.

2. Trycker man in scrollhjulet ovanför en länk så öppnar man länken.

3. När jag tryckt in scrollhjulet och scrollar så hoppar jag tillbaka till toppen av sidan när jag scrollar ner.

4. Datorn känns allmänt mer spywarefylld när jag skaffade FF, och när jag söker med Ad-Aware finns det hela tiden massa nya cookietrackers som samlat sig i Mozilla- mappen.

5. Tretusen plugins måste hela jävla tiden laddas ner, jävla flash och all skit.

:rolleyes:

Men utöver det är det väl bra :lol:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. about:config

Sök efter

network.http.max-persistent-connections-per-server

Ställ in på hur många anslutningar (mao nerladdningar) du vill kunna ha från en och samma server.

.hurra, det funkade ;) bye bye flashgot..

när vi ändå är inne på about:config.. vad var det för sak man skulle ändra för att få firefox att ladda sidor lite snabbare?

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Metanolic: Varför envisas du med att sätta en punkt framför varje inlägg, så att du kan skriva med liten bokstav? :D

Själv har jag skaffat FF, visst, nog går det snabbare, men jag tycker det är jävligt jobbigt faktiskt.

1. Den jobbiga skiten med "flikarna" som bara tornar upp sig snabbt som fan.

2. Trycker man in scrollhjulet ovanför en länk så öppnar man länken.

3. När jag tryckt in scrollhjulet och scrollar så hoppar jag tillbaka till toppen av sidan när jag scrollar ner.

4. Datorn känns allmänt mer spywarefylld när jag skaffade FF, och när jag söker med Ad-Aware finns det hela tiden massa nya cookietrackers som samlat sig i Mozilla- mappen.

5. Tretusen plugins måste hela jävla tiden laddas ner, jävla flash och all skit. Inte ens lunarstorm går att köra utan att ladda ner massa flash- bajs.

;)

Men utöver det är det väl bra ^_^

1. Vad är mer jobbigt med 10 flikar än 10 fönster?

2. trycker man på scrollen öppnas länken i en ny flik, väldigt smidigt tycker jag, använder det mest hela tiden

3. Förstår inte vad du försöker få sagt

4. Cookies är inte spywares man behöver oroa sig för

5. Hahaha, du har inte tänkt på att du laddade hem flashplugin till IE första gånen du besökte en sida som använde flash?

***

Copy: Tack för tipset med about:config

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Vad är mer jobbigt med 10 flikar än 10 fönster?

2. trycker man på scrollen öppnas länken i en ny flik, väldigt smidigt tycker jag, använder det mest hela tiden

3. Förstår inte vad du försöker få sagt

4. Cookies är inte spywares man behöver oroa sig för

5. Hahaha, du har inte tänkt på att du laddade hem flashplugin till IE första gånen du besökte en sida som använde flash?

***

Copy: Tack för tipset med about:config

1. Det är sant, problemet är att jag kör på modem just nu, och ibland har jag råkat ut för punkt nr 2, utan att märka det, och vips så finns det fem flikar som ligger och segar ner.

2. Samanbunden med nr 1, jag märker det inte och så blir det segt, och lite jobbigt med 10 flikar... 10 fönster märker man lätt och det är svårare att råka öppna dem.

3. Jadu, det kanske bara är så för mig. Igår, iaf så laggade skärmen upp till toppen av sidan hela tiden. :D

4. Nej, men de segar ner datorn.

5. Nejdå :lol: Okej jag erkänner, det gjorde jag.. Men då var jag på LAN så det gick såpass snabbt att jag inte tänkte på det. Nu är det segt och jag har inte orkat med det än...

Sedan har jag upptäckt en ny liten grej: Trycker du på en smiley när du gör en ny reply på ett forum, läggs den hela tiden i slutet av inlägget, den går inte att placera först eller mitt i en text. Oftast lägger man väl in den när man skriver, men jag gör det efteråt ibland... Sedan måste man ha ett mellanrum före smileyn. Men nu är jag väl bara allmänt gnällig ;)

Jag tror att upphovet till de flesta problemet jag har är mitt modem ^_^ ... *Stampar på modemet*

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen kan man ente säga att IE eller FF suger för att...

Dom med bra dator:

IE = JÄVLA SNABBT!

FF = Lite segare

Dom med dåliga dator:

IE = Seg...

FF = Snabb

så... jag har dålig data och IE e seg som fan och FF e snabb!

hos min mammas data så är IE mycket snabb...

:D

EDIT: Siana @

Asså cookies segar ente ner Datorn... Absolut ente... deras storlek är typ 100 Byte... det är ju fan jävla liteeee...... det är Temporary internet Files som segar din dator skulle jag tro.... Cookies är för att föreldrarna ska se vad du har hållt på med ;)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ens nämna att cookies slöar ner datorn.... ;)

En cookie påverkar inte Din dator, en cookie kan inte innehålla virus eller annat som eventuellt skulle kunna slöa ner datorn.

Om Du inte tillåter cookies på tex forum så innebär det att Du måste logga in med användaruppgifter och lösenord varje gång Du besöker sidan.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Sep 20 2005, 22:10] Att ens nämna att cookies slöar ner datorn.... :huh:

En cookie påverkar inte Din dator, en cookie kan inte innehålla virus eller annat som eventuellt skulle kunna slöa ner datorn.

Om Du inte tillåter cookies på tex forum så innebär det att Du måste logga in med användaruppgifter och lösenord varje gång Du besöker sidan.

BOT

Dessutom så kan man komma in på phpbbforum med adminright med cookies

Men som sagt så behöver du inte oroa dig för dessa mördarkakor som smular ner din dator! Och flash tar typ 10 sekunder, bara att trycka next next next vänta finish

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.skiten vägrar ju att ladda hem fler än 2 filer åt gången.. ibland 3-4 med en jävla tur..

hur får man downloadfunktionen att funka som den ska? finns det något bra plugin som fixar biffen?

För mig ordnade det sej bara genom att ladda hem senaste versionen. Brukar vara så oftast när det är såna där små fel.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...