Jump to content

LC konverterad till SA's motor


Kaboom
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När jag extractat 93% så står det:

!  C:\Documents and Settings\Dorian\Desktop\[savefile]050824085024_Lc_img_24.08.05.rar: CRC failed in lc_img.img. The file is corrupt

!  C:\Documents and Settings\Dorian\Desktop\[savefile]050824085024_Lc_img_24.08.05.rar: Unexpected end of archive

Edit: Skit sida...

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade att spela först, det funkade men gubben var helt svart.(och inte svart som CJ). Sen testade jag att uppdatera som det står i update files och då krashar spelet bara. LOL eller nåt.

Draw Distance verkade också fuckad, jag hade på hälften av strecken på dd, men bara ett par meter ifrån mig såg jag inte husen men de kom när jag kört förbi dom...hm...

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Instruktioner på svenska för dummies, fritt översatt.

Ska du installera uppdateringen?

Ta bort "maps"-mappen, och gta.dat filen(som hittas i data-mappen...). Ta sen bort den äldre versionen av lc.img som du borde hitta i "models"-mappen.

Nu ska du andvända de filerna du laddade hem. Lägg in den nya maps-mappen och gta.dat filen i data-mappen, och lc.img och lc.lods i mappen "models".

Ska du installera den första versionen?

Efter du laddat hem filerna, kolla att du har en maps-mapp, en scripts-mapp, och gta.dat filen, water.dat filen, lc_lods(inte säkert att denna finns med, men den behövs inte heller, men ett + om du har den) och lc.img.

Har du alla filer så ska du ge sidan http://www.steve-m.com/ ett besök och ladda hem hans San Andreas Beta MapCleaner, visa programmet mappen där du har .exe filen(för SA, duuh), och sen börja rensa. När den rensat klart så frågar den om du vill godkänna

att filen är ändrar, välj ja. Bry dig inte om att det följer med filer steve-m:s mapcleaner, du behöver inte andvända dom.

Nu ger vi data-mappen ett besök, och tar bort maps, scripts-mappen och gta.dat och water.dat filen, och ersätt dom med filerna du laddade hem med samma namn.

Nu hämtar vi lc.img och lc.lods som du borde laddat hem, och lägger dom i models-mappen. Nu är det bara starta spelet och välja nytt spel, eftersom du inte ladda gamla spel längre. Ha ett roligt besök i Liberty City!

OBS! Du behöver inte GTA3 för att kunna spela modden som du behöver med LC-modden till Vice City.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...