Jump to content

problem


kingen_2003
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
Vad är det som gör att mafia laggar?

jag har en athlon thunderbird 1000mhz, 256 ram och ett geforce 4 mx 440 grafikkort?

det laggar till lite då och då, jag har inga problem med andra spel.

Har ungefär samma saker som i din låda. Gå in i mappen fär du har lagt mafia, sen så klickar du på setup sen settnings stäng av w-buffer och andra saker som du tycker se onödiga ut tex tri linear buffer osv. *OBS grafiken blir kladdigare OBS* (men man kan ju alltid ställa tillbaka till original! ;)

Redigerad av W-Master
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var många som hade problem... Okej...i setup ta bort lightmaps och ha compressed lightmaps. Kör på 16 bit. Har man 128 mb RAM så laggar det när man kör i staden... Ta bort tripple buffer. Testa att köra utan ljud. Om det fungerar bra utan ljud kan felet vara på grund av ljudkortet. Om det är så så säg till här så säger jag hur ni kan göra. Ajuste...avmarkera EAX om det inte redan är avmarkerat (i setup)

Själv har jag:

1.2 Atholon thunderbird (presterar som en 1.7 P4 i spel)

GeForce 2 Ultra 64mb med ganska nya drivrutiner (senaste i 30-serien)

512 mb RAM

Kör med allt på, finaste grafik och 1280*1024*32 UTAN några problem.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var många som hade problem... Okej...i setup ta bort lightmaps och ha compressed lightmaps. Kör på 16 bit. Har man 128 mb RAM så laggar det när man kör i staden... Ta bort tripple buffer. Testa att köra utan ljud. Om det fungerar bra utan ljud kan felet vara på grund av ljudkortet. Om det är så så säg till här så säger jag hur ni kan göra. Ajuste...avmarkera EAX om det inte redan är avmarkerat (i setup)

Själv har jag:

1.2 Atholon thunderbird (presterar som en 1.7 P4 i spel)

GeForce 2 Ultra 64mb med ganska nya drivrutiner (senaste i 30-serien)

512 mb RAM

Kör med allt på, finaste grafik och 1280*1024*32 UTAN några problem.

Då borde jag kunna köra på 800x600 med 1,2 Ghz AMD Duron, 256 mb ram och 64 mb GF MX440...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då borde jag kunna köra på 800x600 med 1,2 Ghz AMD Duron, 256 mb ram och 64 mb GF MX440...

ja...det borde fungera utan några problem. Det är oftast RAMen som är problem med GTA-liknande spel. Men lite mer än 150 mb räcker. Vissa spel står det ju 128 och i mafia t.o.m. 96 men det stämmer inte alls. Om man har 128 så köp 128 till och det kostar bara ca 200kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...