Jump to content

Sökfunktion i topics


vinnecool
 Share

Recommended Posts

Varför har inte gtasajten någon sökfunktion i själva topicarna, utan bara i subforumen? Om vi säger att jag till exempel vill veta om någon redan har postat en länk till en sida i dagens lol, så är det ju

EXTREMT mycket enklare än att sitta och kolla igenom exakt varje kommentar på över trehundra sidor!

Flashback har till exempel denna funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Aug 13 2005, 15:38] Och Flashback använder IPB 1.3? Verkar inte så....

Varför inte göra ett vanligt sök? Tar ju knappast längre tid direkt  :lol:

BOT

?

Förstog du vad jag menade? Om jag vill söka i en topic, efter till exempel en länk.

Om jag gör ett Vanligt sök kommer det upp ett gäng olika posts (eller topics) och det kan vara svårt att hitta den posten som fanns i den topicen jag letade efter, efterssom inläggen som kommer upp innefattar en rad olika topics..

Seg i huvudet - svårt att förklara.

Även om flashback inte använder IPB 1.3 så borde det väl rent logiskt gå att mixa runt lite och få fram en sökfunktion i topicen?

Flashbacks sökfunktion användes för att visuellt skapa en bild av vad jag menade..

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du väljer bara "show results as posts" istället för "show results as topics".

Om jag gör ett Vanligt sök kommer det upp ett gäng olika posts (eller topics) och det kan vara svårt att hitta den posten som fanns i den topicen jag letade efter, efterssom inläggen som kommer upp innefattar en rad olika topics..

"Varför söka efter en länk? Liksom man kan ju bara söka efter en länk om man har länk"namnet".

Förstår liksom inte vad som är bra med det."

Läs det jag skrev högre upp.

Vi tar ett nytt exempel, lått oss säga att jag vill kolla om någon har postat någon jätterolig länk på dagens lol om alladin för jag ska visa den för nån kompis som älskar alladin och jag vill retas. Då vill jag ju helst bara kolla i dagens lol efter alladin, klicka på DEN (eller dom) länkar som kommer upp där, för då vet jag att det är något roligt. Men efterssom jag inte kan det så måste jag klicka på sök-knappen där uppe och söka, vilket resulterar i att jag måste kolla igenom alla efter en länk till dagens lol, vilket det kanske inte ens finns! Då hade det varit enormt mycket smidigare att bara söka direkt i dagens lol topicen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår liksom inte vad som är bra med det."

Läs det jag skrev högre upp.

Vi tar ett nytt exempel, lått oss säga att jag vill kolla om någon har postat någon jätterolig länk på dagens lol om alladin för jag ska visa den för nån kompis som älskar alladin och jag vill retas. Då vill jag ju helst bara kolla i dagens lol efter alladin, klicka på DEN (eller dom) länkar som kommer upp där, för då vet jag att det är något roligt. Men efterssom jag inte kan det så måste jag klicka på sök-knappen där uppe och söka, vilket resulterar i att jag måste kolla igenom alla efter en länk till dagens lol, vilket det kanske inte ens finns! Då hade det varit enormt mycket smidigare att bara söka direkt i dagens lol topicen.

Och då ska man söka efter aladdin bara? Ganska svårt att få till, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...