Jump to content

Microsoft Flight Simulator


_Ante_91
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jepp, har dock inte Professional Edition...

Min favoritsträcka är väl Stansted-Heathrow med en B-737, väldigt enkel...

Brukar också flyga med B737, lagom stort, snabbt och stabilt.

Men då flyger jag i stort sett bara inrikes :)

Hur mycket kostar det spelet idag?

På webhallen.com kostar fs2004 369 kr

Redigerad av Invictus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man köper det...

Behöver man i installationen att ansluta sej till internet? :P

Hur skulle du/ni beskriva 3DActiveCockpit?

Är det en cockpit med massor av spakar som man t.ex kan dumpa bränsle, slå av ena/alla motorern/a eller öppna landningsställen? > Gör man det med muspekaren eller? :)

Och måste man köra på tillståndet man får? (Får man alls det? :huh: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man köper det...

Behöver man i installationen att ansluta sej till internet? :P

Hur skulle du/ni beskriva 3DActiveCockpit?

Är det en cockpit med massor av spakar som man t.ex kan dumpa bränsle, slå av ena/alla motorern/a eller öppna landningsställen? > Gör man det med muspekaren eller? :)

Och måste man köra på tillståndet man får? (Får man alls det? :huh: )

Det är en cockpit i 3d så att man kan se sig omkring och man kan göra allt det du säger i 3dcockpiten.

Vad menar du med tillstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en cockpit i 3d så att man kan se sig omkring och man kan göra allt det du säger i 3dcockpiten.

Vad menar du med tillstånd?

Jag vet inte själv... :P

Nej men jag har hört att alla plan får en rutt man ska flyga, t.ex

Arlanda - Heatrow

Och att man ska flyga den sträckan, SPIKRAK. Om det då är sant det vet jag inte alls... :)

Det jag menade var att om man kunde flyga hur man ville... Jag vet att i Boeing FS (Amerikanskt Inrikes) så flyger man på rutt och om man t.ex vilker av den rutten mot låt oss säga Washington DC ;) så kommer det F-15 och skjuter ner planet om man inte sedan flyger tillbaks på sträckan man blivit beordrad.

Jag vet inte jag är nog lite dålig på att förklara... :huh:

Förstod du ? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte själv... ;)

Nej men jag har hört att alla plan får en rutt man ska flyga, t.ex

Arlanda - Heatrow

Och att man ska flyga den sträckan, SPIKRAK. Om det då är sant det vet jag inte alls... :)

Det jag menade var att om man kunde flyga hur man ville... Jag vet att i Boeing FS (Amerikanskt Inrikes) så flyger man på rutt och om man t.ex vilker av den rutten mot låt oss säga Washington DC :P så kommer det F-15 och skjuter ner planet om man inte sedan flyger tillbaks på sträckan man blivit beordrad.

Jag vet inte jag är nog lite dålig på att förklara... :P

Förstod du ? :D

Aha aa jag fattar :P

Men man kan välja om man bara vill flyga vanligt eller om man vill flyga en sträcka från en flygplats till en annan, om man gör det så kan man "prata" i radion och få typ instruktioner på hur man ska flyga o.s.v som på riktigt :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha aa jag fattar :huh:

Men man kan välja om man bara vill flyga vanligt eller om man vill flyga en sträcka från en flygplats till en annan, om man gör det så kan man "prata" i radion och få typ instruktioner på hur man ska flyga o.s.v som på riktigt :)

Hehe okej. Men hur styr man allting i cockpitten ? - Med muspekaren eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa eller tangentbordet

Hmm... :P Okej.

I Boeing FS vet jag att det alltid hände saker... Planet kunde få is på vingarna och det störtade... Planet skulle kunna få in fåglar i motorerna vid start/landning vilket ofta ledde till crashar men att man också kunde nödlanda på t.ex motorvägar, Åkrar/Ängar eller vattnet vilket var otroligt svårt men som ibland lyckades... Och när man väl crashade såg man det...

Går det att göra nödlandningar i MFS 2004 ? > Eller står det bara typ " You have crashed " när man ska "försöka" nödlanda ?

Redigerad av _Ante_91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...