Jump to content

Festivaler


fr34k
 Share

Recommended Posts

Listen to me, I'll only say this once. nä, jag säger det flera gånger, som jag gjorde till en av mina tradiga kompisar när vi var på en festival och han bara ville se en massa band hela tiden:

MUSIKEN KOMMER I ANDRA HAND! om man bara vill se/höra band kan man ju köpa en musik-dvd eller nåt. det roliga är ju att tälta och träffa nya, underbara människor, samtidigt som man ser gamla bekantskaper i ett nytt sken (vissa människor ändras otroligt mycket på en festival, och då menar jag inte bara med hjälp av alkohol).

har bara varit på en festival i år, Tullakrok (om ni inte är skåningar har ni nog inte hört talats om den, men det var röj :) ) och nästa år får vi se hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Till er som åker för musiken i första hand: Ni vet inte hur det är att sitta utanför ett tält kl 7 på morgonen (efter att ha vart vaken hela natten), rökandes vattenpipa med en person som förra veckan var eran engelskalärare, och hans två polare från skåne. Att till frukost dricka gin & juice och knapra chips, bada i den närliggande sjön, snacka skit om allt mellan himmel och jord, bli polare med ens tältgrannar, avverka tjejer/killar, supa lite till och till slut sitta vid en konsert med ett band man inte visste fanns. Allting gör man med sina polare.

Min favoritfestival är Hultsfred, och jag ser absolut inte den som en 3-dagars musikfestival. Jag ser den som ett 5, alternativt 6-dagars festande som pågår 24/7. Allting kan hända. Alla har rätt att vara sej själva.

Edit: Brukar f.ö besöka Hultan, Gates of Metal, Rookie och Emmaboda. Ska nån gång besöka Arvika. Kanske Roskilde.

Redigerad av Streetwave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till er som åker för musiken i första hand: Ni vet inte hur det är att sitta utanför ett tält kl 7 på morgonen (efter att ha vart vaken hela natten), rökandes vattenpipa med en person som förra veckan var eran engelskalärare, och hans två polare från skåne. Att till frukost dricka gin & juice och knapra chips, bada i den närliggande sjön, snacka skit om allt mellan himmel och jord, bli polare med ens tältgrannar, avverka tjejer/killar, supa lite till och till slut sitta vid en konsert med ett band man inte visste fanns. Allting gör man med sina polare.

Min favoritfestival är Hultsfred, och jag ser absolut inte den som en 3-dagars musikfestival. Jag ser den som ett 5, alternativt 6-dagars festande som pågår 24/7. Allting kan hända. Alla har rätt att vara sej själva.

Edit: Brukar f.ö besöka Hultan, Gates of Metal, Rookie och Emmaboda. Ska nån gång besöka Arvika. Kanske Roskilde.

Mmm, marabou

Kan inte mer än att läsa och njuta, festival är livet, längtar som fan tills nästa år! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till er som åker för musiken i första hand: Ni vet inte hur det är att sitta utanför ett tält kl 7 på morgonen (efter att ha vart vaken hela natten), rökandes vattenpipa med en person som förra veckan var eran engelskalärare, och hans två polare från skåne. Att till frukost dricka gin & juice och knapra chips, bada i den närliggande sjön, snacka skit om allt mellan himmel och jord, bli polare med ens tältgrannar, avverka tjejer/killar, supa lite till och till slut sitta vid en konsert med ett band man inte visste fanns. Allting gör man med sina polare.

Min favoritfestival är Hultsfred, och jag ser absolut inte den som en 3-dagars musikfestival. Jag ser den som ett 5, alternativt 6-dagars festande som pågår 24/7. Allting kan hända. Alla har rätt att vara sej själva.

Edit: Brukar f.ö besöka Hultan, Gates of Metal, Rookie och Emmaboda. Ska nån gång besöka Arvika. Kanske Roskilde.

Låter mycket trevligt. Inte varit på festival än så länge, men jag sticker till Emmaboda i år tror jag. Hur är stämningen där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...