Jump to content

Få bättre ljud i Winamp + Windows Media Player


skribb
 Share

Recommended Posts

Såhär står det för mig när jag ska öppna Winamp efter jag installerat Octimax:

"Our software protection technology reports the following error authorizing your software

RESTRICTION FILE BAD CRC

You will not be able to use this octiv product. For further questions, contact Octiv support"

EDIT: Men VL rekommenderar jag, man märker skillnaden ganska rejält!

EDIT 2: Ojojojoojoj jag njuter av VL tack som fan Skribb! åhh.. så jääävla rent och fint ljud!

EDIT 3: Lyssnar på Welcome To The Jungle nu, vilken jävla skillnad!

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dude: :lol:

Jag menar att jag först predikade för att man ska lyssna på musik utan att använda EQ men sen erkände att jag själv använder det (loudness är en funktion som finns på många förstärkare som ger lite extra tryck i ljudet, egentligen att använda när man lyssnar på låg volym)

50 = 50cent ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att jag först predikade för att man ska lyssna på musik utan att använda EQ men sen erkände att jag själv använder det (loudness är en funktion som finns på många förstärkare som ger lite extra tryck i ljudet, egentligen att använda när man lyssnar på låg volym)

50 = 50cent :lol:

Loudness är förövrigt en simulering av hur ljudet låter när man har otroligt högt ljud, då hör man mer bas och diskant men inte mer mellanregister.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis har ett redigt bra program som man kan ha öppet hela tiden.

Det inehåller 16-bands Equalizer och massa Prestes och MASSOR av annat, och det bästa av allt är att det är helt gratis :huh:

Doch är han inte hemma nu, men jag ska fråga vad programet heter när han kommer hem :D

Jag försöker med Google också!

Jag snackade med honom igår på MSN, men han visste inte vad det hette utantill...

Så jag får vänta tills han kommer hem... (i slutet av sommarlovet :D )

Eller så kan jag bryta mig in hos honom och kolla på datorn :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...