Jump to content

Iron Maiden i Göteborg


Deluxo
 Share

Recommended Posts

Som bekant var den engelska heavy-metal gruppen Iron Maiden i Sverige igår för att spela lite gamla låtar. Konserten ägde rum den 9 juli, alltså igår och ca 56 000 människor var på plats för att se dem.

Konserten visades även på TV (SVT).

Ni som såg konserten, vad tyckte ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iron Maiden är utan tvekan det allra bästa metal/hårdrocksbandet i världen.

Synd att min favoritlåt, Aces High inte spelades på konserten...

Kul också att Iron Maiden gillade den svenska publiken.

Ass, fattar inte folk att det bara skulle vara låtar från de första 4 albumen? man läser aftonbladet och ser att folk tyckte konserten var sämst för att inte FotD spelades?! :D

jag var självklart där...ont i skallen och hes som ett swine! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den var sämst, inte en enda jävla låt från Brave New World eller Fear of the Dark. /reta chiligr

Väldigt bra konsert. Lite grötigt ljud, men vad kan man begära av direktsändning? Lite synd bara att dom stressade fram låtarna så jävligt, lite snack emellanåt hade varit trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ass, fattar inte folk att det bara skulle vara låtar från de första 4 albumen? man läser aftonbladet och ser att folk tyckte konserten var sämst för att inte FotD spelades?! :lol:

jag var självklart där...ont i skallen och hes som ett swine! :wacko:

Sorry, glömde att man bara spelade från de 4:a första albumen. Man kunde i så fall spelat Killers eller Prodigal Son, två helsköna låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, glömde att man bara spelade från de 4:a första albumen. Man kunde i så fall spelat Killers eller Prodigal Son, två helsköna låtar.

Du är förlåten! Men topp3 har jag lagt en förbannelse över! :D

Saknade: flight of icarus, 22 acacia avenue och....äh! alla låtarna skulle ha spelats...another life kunde de dock hoppat...även om den har sina goda stunder den med! :o MAIDEN!!!!! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...