Jump to content

Program som kommunicerar med GTA3!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Efter timmar av kodande har jag äntligen lyckats! B)B)B)

Jag har (Mycket tack vare GTA3 Admin Console) lyckats att kommunicera med GTA3 vi ett hemmagjort program.

Nu ska jag testa med att koppla ihop programmet med GTAsajten och det borde gå fint.

Teoretiskt sätt skulle man kunna bevaka en tråd här i forumet, köra GTA3 och om någon postar i tråden får man upp ett meddelande att man har ett nytt svar. Tyvärr så skulle jag inte våga göra det då jag i så fall var tvungen att lägga in lösenordet till databasen i programmet...

Här är ett bildbevis:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på och testar för fullt men om ni vill så kan ni få ett smakprov B)

Detta program håller koll på hur många som använder GTAsajten med 3 sekunders mellanrum (för att det inte ska bli överbelastning)...

OBS! Endast testat på GTA3 1.1, det borde dock fungera på GTA3 1.0 också!

1. Ladda ner programmet (6kb)

2. Starta GTA3

3. Gå in i själva spelet

4. Tryck ALT + TABB och starta mitt program

5. Välj om ni vill ha meddelanden hela tiden eller om ni bara vill ha när antalet ändras (ni kan ändra senare genom ALT+TABB igen)

6. Gå in i spelet igen och njut B)

Så här borde det se ut om ni gjort rätt:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, programmet var bara ett smakprov på hur GTAsajten och GTA3 kan kommunicera med varandra...

Jag håller dock på med en annan sak just nu, ett uppdrag som styrs genom minnet (inget behöver installeras, det är bara ett program som körs i bakgrunden) :angry:

Jag har dock fått ett problem då en infernus ska förvandlas till en tank :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir tokig på det där när infernus som ska förvandlas till en tank... det gick förut men sen när jag testade lite annat så fick jag en bluescreen och sedan dess hänger sig bara GTA3 när förvandligen ska ske... jag har testat med allt (till och med systemåterställaren som tagit mig två dagar tillbaka) men inget fungerar ...

Ni kan tänka er en infernus med traktorhjul och egenskapen att kunna skjuta utan att äns installera en mod, synd att det blev fel :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir tokig på det där när infernus som ska förvandlas till en tank... det gick förut men sen när jag testade lite annat så fick jag en bluescreen och sedan dess hänger sig bara GTA3 när förvandligen ska ske... jag har testat med allt (till och med systemåterställaren som tagit mig två dagar tillbaka) men inget fungerar ...

Ni kan tänka er en infernus med traktorhjul och egenskapen att kunna skjuta utan att äns installera en mod, synd att det blev fel :angry:

Jo det låter ju iof rätt coolt....men lixom...är du först men att ha klarat det här?...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det låter ju iof rätt coolt....men lixom...är du först men att ha klarat det här?...

Japp, ingen verkar ha tänkt på detta innan.

Du kanske har använt GTA3 Admin Console någon gång? Jag har källkoden till det och där finns massor minnesadresser till GTA3 som jag har haft nytta av för att läsa från/skriva till minnet. Själv tycker jag det är riktigt konstigt att ingen kommit på detta innan... jag menar, det finns massor man kan göra, allt finns ju egentligen i minnet! Ni ska få ett smakprov om några dagar...

Just nu ska jag göra ett program som visar koordinaterna i spelet hela tiden (istället för ALT+TABB som man behövt göra innan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, ingen verkar ha tänkt på detta innan.

Du kanske har använt GTA3 Admin Console någon gång? Jag har källkoden till det och där finns massor minnesadresser till GTA3 som jag har haft nytta av för att läsa från/skriva till minnet. Själv tycker jag det är riktigt konstigt att ingen kommit på detta innan... jag menar, det finns massor man kan göra, allt finns ju egentligen i minnet! Ni ska få ett smakprov om några dagar...

Just nu ska jag göra ett program som visar koordinaterna i spelet hela tiden (istället för ALT+TABB som man behövt göra innan).

Nop aldrig använt det(Inte vad jag vet...inte så inne på det där)...du funderar inte på att visa det på nån Engelsktalande gta sajt och visa vad du gjort för nått?..dom kanske blir skitimponerade....eller Tyskarna....dom har fixat så mycket mods....men det där va dom inte först med iaf!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...