Jump to content

Postal - Det ''överdrivna spelet'' blir film!


Guest Cyper
 Share

Recommended Posts

''Ett BEVIS på att jag INTE ska spela TV-SPEL.''

Vad är beviset?

Varför ska jag inte spela TV-spel?

Det är ett spel, inte verklighet?

Det värkar på dig som att det häftigaste som finns är att stycka och mörda i ett tv-spel.

Jag vet att det är ett spel och jag är ogillar moraltanter

men jag tycker att det är överdrivet att hylla ett spel efter hur våldsamt det är.

Ja, du hyllar det.

Det finns säkert viss spelglädje i att vara våldsamm i spel men du får det att låta som om det är det bästa som finns på jorden.

Enligt dig? Det finns många på moder jord.
Smaken är som röven... klöven!

jag sa min åsikt och har inte klagat på någon annans.

Star Wars spelet klassas som spel.
Jag får inga självmords tankar varje gång ett nytt Star Wars spel släpps, tycker bara bättre om filmerna.

Postal visar den grymma ''verkligheten''. Inget brutald är undangömt.

Du tror ju tillockmed att världen ser ut som i ett satans tv-spel, är inte det ett bevis om att du påvärkas negativt av att spela spel.

  Hur många bakar kaka varje dag?
Inte jag

Hur många äter kaka?

Jag

Hur många hatar kaka?

Inte jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Vad händer om man tar en machete och hugger HÅRT i nåns arms?

Det låter orimligt om den inte lossar, eller blöder väldigt. -_-

Finns ordet "spel-glädje" i din ordbok?

Eller är meningen "överdrivet våld" det som ditt liv främst kretsar kring?

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer om man tar en machete och hugger HÅRT i nåns arms?

Det låter orimligt om den inte lossar, eller blöder väldigt. :lol:

Edit: Kan ingen svara på mina frågor?

Spelar det roll :P?

Just nu är vi 7 mot världen:

Jag

PluOntS

okka

Toki

xPisc

Corleone

Wu Zi Mu

Några fler -_- ?

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer om man tar en machete och hugger HÅRT i nåns arms?

Det låter orimligt om den inte lossar, eller blöder väldigt. -_-

Edit: Kan ingen svara på mina frågor?

Hur många gånger tar någon fram en machete från ingenstans och hugger någon hårt i någons arm?

Hur många gånger händer det centralt i någon stad? Hur vanligt är det?

Är det knappast 'verkligt'?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland kan det vara underhållande att bara sitta och slakta människor i ett spel när man är riktigt jävla förbannad på nåt. Hellre det än att gå ut och slakta människor på stan. Jag har fåttmina små skratt av postal av dom störda brutala sakerna man nu kan göra. Använda katt som ljuddämpare, pissa på människor. Ja, allt var mycket underhållande i fem minuter. Sen insåg jag hur jävla vidrigt skitkasst spelet egentligen var. Men det höll mig ändå igång i fem minuter. Av våldet. Våldet var intressant.

Hmmm, jag skulle skriva något meningsfullt och viktigt här, men jag tröttnade på att skriva.. Meddelandet får bli som spelet, skitkasst!

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt, och VARFÖR skulle man ta en machete å hugga nån?, var skulle man få ideen?, Från Postal, för att dom gjorde så man kunde det. finns i andra spel, jag vet. Men nu handlar det om Postal.

Varför visa allt detta våld som kan råkas finnas i denna värld, varför inte försöka göra en gnutta bättre å dölja all den brutala vålden? Vi ser redan nyheter, tidningar å snack, det bevisar redan vålden. Varför börja göra ett SPEL så man själv får testa sig på?

"Varför inte andvända dessa funktioner då man spelar?", Det låter visst som om du blivit tvingad att köpa spelet.

Jag är gärna med i eran "Vi mot världen"-grupp, iaf mot Postal.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sist vill jag säga att Star Wars är och förblir en filmsaga och inga nedrands tv-spel.

Fast det finns ju bra SW-spel som inte är uppbyggda runt filmerna. Främst KotOR, men jag har även stora förhoppningar på "Empire at War" (eller vad det nu heter), ett strategispel som skall komma i höst.

---

För övrigt anser jag att Postal bör brännas upp och glömmas bort. Postal ger spelen ett dåligt namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

''Hur många gånger tar någon fram en machete från ingenstans och hugger någon hårt i någons arm?

Hur många gånger händer det centralt i någon stad? Hur vanligt är det?

Är det knappast 'verkligt'? ''

Det har hänt förr, inte exakt med machete men.

''Sålänge du tror att verkligheten går ut på att göra som man gör i spelet är du på nått sätt sjuk, ja. ''

Du tror aldrig att nån har gjort likadant som i spelet i verkligeheten?

Kan jag säga dig, det händer annars skulle dom väll inte ens fått iden?

''Finns ordet "spel-glädje" i din ordbok?

Eller är meningen "överdrivet våld" det som ditt liv främst kretsar kring? ''

Vad tycker du det ser ut som? Om du tror att jag är våldsam i verkliga livet har du fel. Jag är lung, och jag tänker mig inte låta påvärkas av ett spel, det ''sjuka''snacket är om spelet, inte om verkligheten.

Och som Vincecool sa, det är jävligt skönnt att avreagera sig I postal då man är sur.

''Det värkar på dig som att det häftigaste som finns är att stycka och mörda i ett tv-spel.

Jag vet att det är ett spel och jag är ogillar moraltanter

men jag tycker att det är överdrivet att hylla ett spel efter hur våldsamt det är.

Ja, du hyllar det.

Det finns säkert viss spelglädje i att vara våldsamm i spel men du får det att låta som om det är det bästa som finns på jorden''

Jag ändrar aldrig min åsikt, förän spelet blir tråkigt. Det är inte det bästa spelet på jorden, hur kan jag få det att låta så om jag inte säger det.

''Du tror ju tillockmed att världen ser ut som i ett satans tv-spel, är inte det ett bevis om att du påvärkas negativt av att spela spel.''

Jag påvärkas inte alls av spelet, det enda som låter ''sjukt'' är snacket om det.

Jag kan säga dig, många saker som händer i spel nu förtiden har hänt/händer I verkligheten. Jag säger inte att värden är identisk med ett tv-spel, bara inom VISA termer.

Missuppfata inte detta, du kanske inte fattar det.

Postal visar den grymma ''verkligheten''. Inget brutald är undangömt.

Med verklighet menar jag att det blir som i verkligheten ifall ATT man skulle hugga av nån arm.

Jag är förmodligen ganska ensam av att tycka om detta spel på forumet, men inte ensam i världen. Skulle jag gå till en psykolog så skulle han inte alls hitta nåt störe seriöst problem på/i mig. Så länge man hållar spel och verklighet I skildavärldar är det inget att oroa sig för. Och visst, jag måste hålla med om att postal är sjukt, och att det gör VISA människor konstiga. Det finns inte så många ''normala'' sätt att prata om styckning I postal. Att kalla folk sjuka, när man själv inte vet personens bakgrund och liv, ska man inte säga nåt!

Jag har aldrig haft tankar på att göra nåt som man gör i postal.

PS: Jag far till stugan I morgon, förvänta er inte så mycket svar. :rolleyes:

Man kan bli påvärkad av postal, och det är sjukt.

Ni som säger att jag gämför postal med verkligheten, så tycker jag att ni ska ta er en titt på sidan nedan. En MYCKET LITEN blick på några saker.

http://www.picsearch.com/info.cgi?q=Al%20c...d=3161058213850

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ens göra spel om verkligheten då när den är så hemsk redan? Många som spelar spelet blir påverkade och börjar göra samma saker själv ju! :rolleyes: Jag vet dock inte om det är så att folk börjar hugga ner folk med en machete innan dem har spelat spelet eller efter att dem har spelat spelet och blivit påverkade! Spelföretag gör spel om folk som mördar folk och en del som spelar det blir sedan påverkade . Det blir fler och fler mördare av spelen(dem som är helt sinnessjuka förstås).

Redigerad av Toki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

''Varför ens göra spel om verkligheten då när den är så hemsk redan?''

Bra fråga, har inget svar på den. Vad är det som gör att man spelar? :huh:

Det jävliga med spelen är att folk kan bli helt sjuka av dom, och då menar jag SJUKA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, nu blir jag sur...

Någon borde kolla lite åt äldre spel som verkligen förtjänar en långfilm... jag snackar om "The Legend of Zelda", den skulle kunna bli tidernas bästa film

Orkar inte läsa vad alla andra har läst, sry.

det finns en film om Link, en täcknad film. fast Ganondorf är en gris och lite andra gonstiga saker som finns i filmen så den är nog inte så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Igentligen, nej. Dom borde inte få säljas, även om jag gillar Postal serien tycker jag det. Tex. Gta, BORDE inte heller få säljas, hur roligt det än är. Eftersom visa kan påvärkas av dom. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper
Visa, medlemmen på forumet? ^_^

Antyder du att jag är påvärkad av ett spel?

Om du tror att jag är våldsam i verkliga livet har du fel. Jag är inte l påvärkad av ett spel, det ''sjuka''snacket är om spelet, inte om verkligheten. `

Du verkar inbilla dig att spelet är verklighet, efter som du hela tiden påstår

att jag pratar om verkligheten. Alltså, spel och verklighet har VISA gemensamma saker, men inte allt! Det är indelat I visa termer.

Om jag hade blivit påvärkad av spelet hade jag ändrat beteende grovt.

Ingen annan än dom på Gtaforum har märkt det. Varför?

Jo för att man brukar prata om spel på ett forum, jag pratar om en så kallad ''funktion'' som inte är verklighet.

''Jag går till en psykolog.''

Det skulle jag bli utskämd för. Eftersom dom inte skulle hitta nåt större seriöst fel på mig. Är det tänkt som en förlämpning? I såfall ler jag dig I andsiktet, funkar inte på mig. Vad vet du om mitt liv?min bakgrund? mina intressen? INGENTING!

Läs igenom mina texter innan du yttrar dig.

Pratar jag med någon kompis, som känner mig hör dom ett sjukt snack, men ingen sjuk kille. Varför då?

För att dom känner mig, villket ingen här gör.

Jag tror jag har lärt mig nåt, prata inte om allt med människor du inte känner, eftersom dom inte känner dig. Right?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antyder du att jag är påvärkad av ett spel?

Vad snackar du om? ^_^

Jag antydde bara att det fanns en medlem på forumet som heter Visa. Och att ordet du söker är Vissa. :lol:

Du verkar inbilla dig att spelet är verklighet, eftersom du hela tiden påstår att jag pratar om verkligheten.
Vad jag vet har jag aldrig påstått något sådant.

Läs igenom mina texter innan du yttrar dig.

Ehm...sure thing dude.

Jag tror jag har lärt mig nåt, prata inte om allt med människor du inte känner, eftersom dom inte känner dig. Right?

Right...

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...