Jump to content

Köpa Gamecube


Corleone
 Share

Recommended Posts

Svårt val...

Har under en kortare tid suttit hemma och beklagat att jag varken har kunnat spela Wind waker eller kommer att kunna spela Twilight Princess eftersom jag inte äger en Nintendo Gamecube.

Har en N64 med massvis av bra titlar till exempelvis:

Banjoo Kazooie

Zelda: Ocarina of time

Diddy kong racing och Super Mario 64

N64 är en bra maskin men hur bra är Gamecuben?

Så nu undrar jag om Gamecuben är värd pengarna och om det finns några bra spel som ni kan ni rekomendera till den?

Berätta gärna mer om Wind Waker...

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är värt att lägga ut 800 kronor för att få både GC + ett Spel! som jag gjorde :wacko:

Wind Waker är ganska kul, även i längden och spelet är ganska lätt att klara av men jag fastnade vid vissa ställen så det tog ett tag att klara ändå...

En rolig sak är att när u klarat WW så kan du börja om på samma fil och då har vissa saker ändrats, säger inte vad.... (precis som i "The Legend of Zelda"(1))

Jag rekomenderar i alla fall alla att köpa en GC!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker nog du kan köpa gamecube.

;)

Finns en massa bra titlar.

Som Foo sa till exempel Wind Waker är kul. :lol: (Jag har dock fastnat på ett ställe och blivit nipprig och slutat spela det pga att försöka ha kvar min hälsa :wub:)

Resident Evil är ju kul, finns förstås till andra konsoler också men men.

:D

Super Mario Sunshine, Bloody Roar, Starfox är några av mina favoriter hehe. :D

Spelar dem nästan dagligen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såklart du ska!

Har du redan en annan konsol är det GIVET!

Finns inget annat sätt att uppleva klassiker som Zelda, Smashbros, Mariokart eller Starfox.

Sen ska ju Batalionwars, Penant Chase Baseball, Zelda Twilight Princess och Geist komma.

Rykten talar även om ett nytt Punchout.

Sen är frågan om du ska lägga pengarna på en GC eller en Revolution som är bakåtkompatibel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är frågan om du ska lägga pengarna på en GC eller en Revolution som är bakåtkompatibel...

Jag har tänkt på det men eftersom release-datumet för Rev inte är annonserat plus att priset troligen blir ganska högt (ska även köpa en ps3) så blir det en billig Gamecube... tillsvidare.

Kommer att ha råd med Cuben i slutet av sommaren...gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...